Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

23
Tue, Apr
110 New Articles

Nemultumirile directorului STP Turda, exprimate clar

Actualitate
Tools
Typography

Directorul STP Turda, Dan Mostecky, a dat de înţeles că nu este neapărat foarte mulţumit de situaţia existentă la momentul de faţă referitor la modul în care se realizează relaţionarea între operatorul de transport public local - STP - şi administraţia locală de la Turda.

Deplasându-ne la sediul STP Turda cu un cu totul alt scop - acela de afla mai multe detalii despre staţiile de autobuz şi gândurile pe care le are operatorul de transport în acest sens - am ajuns să aflăm nemulţumirile directorului STP exprimate, aşa cum spuneam şi în titlu, foarte clar.
Care sunt aceste nemulţumiri şi la ce se referă acestea? Vă invităm să parcurgeţi rândurile de mai jos care conţin doar citate din spusele directorului STP.

"Aşa cum aţi văzut, staţiile din Turda le foloseşte oricine, benevol"
"În mod absolut dezinteresat autorităţile au acordat dreptul şi tolerează opririle tuturor operatorilor de transport în staţii, deşi există cineva care plăteşte staţii, care investeşte în staţii"
"Am realizat 11 staţii noi... noi investim, alţii le folosesc"
"Bănuiesc că toate aceste drepturi sunt acordate în mod dezinteresat"
"Mai este un operator de transport împotriva căruia s-au luat măsuri minimale sau deloc"
"Dvs aţi investi în ceva ce nu beneficiaţi de exclusivitate? În ceva ce foloseşte toată lumea şi dvs doar investiţi şi nu vă recuperaţi banii?"
"În contractul semnat cu primăria avem obligaţia să modernizăm 15 staţii pe durata contractului. Noi deja am modernizat 11 (înlocuit complet) şi în alte 6-7 am făcut investiţii cu afişaj, cu automate de bilete, în toate staţiile am pus programul de transport"
"Dar aceste staţii sunt folosite după bunul plac de cine vrea, fără să se ia nicio măsură"
"Mai nou se încearcă să se oficializeze aceste ilegalităţi. La o lună după preluarea transportului de către STP s-a dat acordul unei firme să folosească 6 staţii, complet ilegal, pentru transportul judeţean"
"Nu contestăm dreptul oamenilor de a coborî şi urca din mai multe locaţii doin Turda, dar sistemul care s-a creat permite acestui operator de transport să preia călători în interiorul municipilui Turda, lucru pe care l-am demonstrat cu imagini video, foto... Se vând bilete de valoarea unei călătorii în municipiul Turda. Ce poate fi o dovadă mai clară decât asta că se practică un transport în paralel cu cel al STP, care are drept de exclusivitate prin contract?"
"Am făcut nişte calcule şi pierderile sunt estimate la un minim de 900 mil lunar. E foarte greu de cuantificat un prejudiciu exact pentru că acesta e specificul transportului: niciodată n-o să ştii câţi călători ar urca, ar apela la transportul în comun"
"În primul rând primăria o să aibă obligaţia de a reglementa situaţia transportului local pentru că s-a delegat prestarea serviciului. Noi prestăm un serviciu în condiţiile stabilite de primărie. Dar ei au obligaţia de a asigura exclusivitatea"
"Contractul de concesiune arată clar fiecare ce obligaţie are în acest contract. Şi primăria are obligaţia de a asigura exclusivitate, de a nu perturba prestatorul în derularea serviciului, de a consulta operatorul de transport în orice decizie privind transportul în comun, pentru că deciziile le iau ei. Orice hotărâre se ia de către administraţia locală. Noi doar prestăm un serviciu în nişte condiţii prestabilite"
"O reducere de program e o hotărâre de consiliu local care vine în urma unui studiu al Autorităţii pentru Transport Public Local care este un compartiment special creat în primăria Turda. Există un compartiment care se ocupă de tot ce înseamnă transportul în comun. Noi prestăm în condiţii prestabilite, asta e obligaţia noastră"
"La momentul respectiv erau în lucru încă două staţii de acelaşi tip (referiri la staţia închisă din zona Piaţa Romană - n.r.). Aceasta a fost o staţie pilot, unicat în ţară, nu ştiam cum se comportă populaţia. A fost amplasată într-un loc în care poliţia se uită pe geam şi o poate supraveghea"
"Avem plângeri la poliţie.. staţia închisă a fost vandalizată de cel puţin 10 ori până acum. Unde am putea să mai amplasăm o staţie de tipul acela într-un loc mai sigur dacă cea peste drum de poliţie are probleme? A fost un proiect pilot pe care mulţi din alte localităţi se opresc, îl studiază, se miră de existenţa lui... De multe ori sunăm la poliţia locală pentru a evacua tot felul de oameni ai străzii sau persoane cre numai transportul în comun nu-l aşteaptă. Una e să stea în staţie să se încălzească 5 minute şi una e să umple de sânge, să mănânce seminţe, să stingă o ţigară pe geam sau să dea foc la scaun. Se întâmplă tot felul de lucruri în acea staţie şi e cu atât mai interesant cu cât e aproape de polul zero al securităţii municipiului"
"La momentul respectiv se plăteau subvenţiile fără probleme, exista o relaţie cu primăria, din punct de vedere al plăţii obligaţiilor lor financiare către noi, fără cusur"
"Ulterior au apărut tot felul de adrese prin care eram somaţi să reducem cheltuielile, să ne încadrăm într-un buget care era tot timpul insuficient acordat şi am blocat acele proiecte din cauza problemelor financiare apărute în relaţia cu primăria"
"Ultima lună de plată a subvenţiei este mai 2012"
"Primăria ne plăteşte subvenţie şi noi plătim redevenţă pentru staţii. E absurd... Lucrăm pe un contract prost gândit care nu avantajează nici operatorul de transport nici primăria"
"Primăria nu îşi mai asumă obligaţia de a plăti subvenţia, deşi subvenţie pentru transportul local se plăteşte în toată ţara. Primăria Turda vrea să facă o notă distinctă în ceea ce se petrece la nivel naţional şi inclusiv la nivel european"
"Nevoia subvenţiei? Toate cheltuielile pe care le avem sunt generate de obligaţiile pe care le avem. Lucrăm în condiţii prestabilite, un număr de curse, cu un număr de autobuze, cu un anume tip de autobuze (în contract, euro 4)... Graficele de circulaţie, tariful sunt stabilite la nivel local. Singurul loc unde avem noi o influenţă în cheltuieli e salariul angajatului care, în momentul de faţă, este chiar mic; nu s-a umblat la salarii de la începutul contractului"
"Restul cheltuielilor depind de obligaţiile pe care le avem în relaţia cu primăria"
"Când totul ţi-e impus - orar, tip de autobuze, tarif - este normal să ţi se plătească o subvenţie. Valoarea subvenţiei e diferenţa între venituri şi cheltuieli. Avem venituri încasate din vânzarea directă de bilete, din gratuităţile acordate de primărie şi diferenţa care rămâne ar trebui acoperită de primărie plus un profit minim (stabilit de primărie prin contract la 7%)"
"Am început acţiuni în instanţă pentru a reglementa situaţia cu staţiile, cu plata subvenţiei şi să sperăm că se va reglementa situaţia. În instanţă ne-am îndreptat tot împotriva primăriei, pentru că ei au obligaţia să acorde exclusivitate"
"E absurd să acorzi drepturi pentru alt operator care îţi reduce din venituri şi să nu iei măsuri... Deci în condiţiile unui contract de exclusivitate noi acordăm drepturi altcuiva care să saboteze transportul în comun şi să ia din venituri. Şi dacă pierdem un leu, e un leu pierdut într-o activitate concesionată cu drept de exclusivitate"
"În 2010 se acordă 6 staţii. În 2013 mai acordăm încă vreo 20 de staţii. Asta se numeşte respectare de contract de exclusivitate? În mod absolut dezinteresat este sprijinit un alt operator de transport care, până la urmă, ia din veniturile operatorului care a câştigat o licitaţie pentru un serviciu şi, implicit, ia din veniturile primăriei. Practic, din banii primăriei, din veniturile cetăţenilor, transferăm nişte bani pentru un alt operator favorizat să încalce legea"
"Noi putem, în cel mai bun caz, să propunem (modificări de trasee, orar etc. - n.r.). Dar, în acest sens există un compartiment specializat care are obligaţia, conform legii, să monitorizeze, să supravegheze tot ce ţine de transportul public în municipiul Turda, să vină cu iniţiative, cu eficientizare, să facă calcule, să analizeze fluxuri de călători pentru a avea un transport public cât mai eficient. Noi prestăm în condiţiile stabilite. Există nişte condiţii, nişte caiete de sarcini, nişte orare... orice oră la care pleacă autobuzul din capăt este o oră stabilită de o autoritate la nivel local"
"Vă spun drept, nu a fost niciodată cazul să vină cu o iniţiativă, să înfiinţeze un traseu nou, sau să prelungească un traseu... Nu a fost cazul. Au fost unele propuneri ale noastre uneori, au fost analizate şi aprobate de consiliul local. Dar teoretic au dreptul să vină cu variante de modificare a traseelor existente, cu noi trasee... Ei dacă ne pun un traseu nou pe masă, noi trebuie să prestăm"
"În momentul de faţă primăria acordă gratuităţi pentru circa... cam 30% din populaţia municipiului are dreptul să circule cu gratuităţi sau reduceri: pensionarii peste 65 de ani, anumite categorii de persoane cu dizabilităţi, veteranii, elevi care au jumătate din tarife..."
"Suntem un operator privat, dar activitatea de transport public urban de călători trebuie privită ca un serviciu public, intră în categoria serviciilor publice precum e serviciul de apă, de salubritate..."

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS