Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

21
Thu, Mar
126 New Articles

Anunț de finalizare proiect „TURDA - Promovată de jurnaliștii din orașele înfrățite, în Anul Centenar“

Anne Karjean

Actualitate
Typography

În luna noiembrie 2018 Asociația T9 a finalizat implementarea proiectului „TURDA -  Promovată de jurnaliștii din orașele înfrățite, în Anul Centenar”, cofinanţat de Județul Cluj, prin Consiliului Județean Cluj.

Denumirea programului cultural: Centenarul Marii Uniri 1918
Contract de finanțare nr: 16.624/15.05.208
Beneficiarul proiectului: Asociația T9
Parteneri: Consiliul Județean Cluj, SC Cotidian Turda SRL, SC Mindsurf  SRL.

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 3 de luni în perioada august-noiembrie 2018 şi a avut ca scop promovarea unei imagini pozitive a municipiului Turda pe plan internațional, prin aportul jurnaliștilor din orașele înfrățite cu municipiul Turda.

Valoarea totală a proiectului a fost de 2411.31 lei (două mii patru sute unsprezece lei și treizecișiunu bani). Contribuția Asociației T9 este de 241.31 lei iar contribuția Județului Cluj, prin Consiliului Județean Cluj este de 2170 lei, sumă care va fi achitată Asociației T9 în cursul lunii noiembrie 2018.

La efectuarea cheltuielilor s-a avut întotdeauna în vedere raportul optim calitate/preț. Toate cheltuielile sunt juste, oportune și documentate.

Categorii de cheltuieli, lei:

Proiectul prevedea ințial invitarea unui număr de 7 jurnaliști din localitățile înfrățite cu municipiul Turda, câte unul din fiecare localitate înfrățită și implicarea lor în activități de colaborare și transfer de bune practici din domeniul jurnalismului, în scopul promovării  Turzii în presa scrisă și online din Franța, Ungaria, Serbia, Polonia și Ucraina. Unele

localități înfrățite au doar câteva mii de locuitori și atunci s-au contactat reprezentanții presei centrale.

Au fost contactați jurnaliști din presa scrisă și online din:

Țara Localitate Publicație
Franța Angouleme Charente Libre
Franța Angouleme Vie charentaise
Ungaria Hodmezővásárhely Délmagyar
Ungaria   Petöfi Népe
Olanda Putten
Barneveld
Barneveldse Krant
Olanda Putten Destentor
Serbia Torda
Zrenjanin
Zrenjaninski
Polonia Szydlowiec Cozadzien

Perioada de desfășurare a vizitei jurnaliștilor, 15-19 august, a fost aleasă special deoarece în acel interval s-au derulat Zilele Municipiului Turda, și s-a considerat că jurnaliștii vor putea vedea Turda îmbrăcată în strai de sărbătoare, cu tot ce are ea mai bun și mai frumos. Am aflat ulterior de la jurnaliștii străini că în luna august vor fi în concediu și acceptă cu bucurie invitația noastră și o vor onora cu plăcere anul viitor, dar într-o altă perioadă a anului. Jurnalista  ANNE KERJEAN – redactor la ziarul CHARENTE LIBRE, Franța, a acceptat invitația, cu toate că era în concediul său de odihnă. Din respect pentru proiectul nostru și față de jurnalista care a acceptat invitația am decis să demarăm proiectul chiar și cu un singur invitat. Am realizat exact aceleași activități pe care le-am fi organizat cu efectivul complet de jurnaliști:

  • Vizită la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Turda (SCDA) și întâlnire oficială cu d-na dr. Felicia Mureșanu, director științific;
  • Vizită la Catedrala Ortodoxă Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril din Turda și întâlnire cu preotul paroh Grigore Marchiş;
  • Vizită la Muzeul de Istorie Turda și întâlnire cu d-na director dr. Mariana Andone-Rotaru;
  • Întâlnire oficială cu dl. Dorin Lojigan, primarul municipiului Câmpia Turzii. Participare la spectacolele folclorice și la activitățile ocazionate de desfășurarea Zilelor Municipiului Câmpia-Turzii;
  • Întâlnire și schimb de bune practici cu dl. Remus Florescu, președintele Asociației Profesioniștilor din Presă Cluj (APPC) – Cluj-Napoca;
  • Vizită la Muzeul Etnografic Cluj-Napoca;
  • Participare la spectacole folclorice, târg de produse tradiționale, concerte precum și la alte activități ocazionate de desfășurarea Zilelor Municipiului Turda;
  • Vizită la Salina Turda;
  • Vizită la Mănăstirea Mihai Vodă Turda;
  • Vizită la Rezervația Naturală Cheile Turzii;
  • Vizită la Rimetea – s-a subliniat multiculturalitatea zonei
  • Vizită la ferma Agroturdean din Bădeni și întâlnire cu managerul fermei, antreprenorul Emil Turdean;
  • Întâlnire cu dl. Ioan Mărginean, primarul comunei Moldovenești;
  • Tururi ghidate în localitățile Turda, Cluj-Napoca, Câmpia Turzii, Bădeni;
  • Degustare de bucate tradiționale

Rezultatele obţinute:

  • S-au realizat 15 activități de impact în 3 zile;
  • S-au derulat întâlniri cu profesioniști din diferite domenii de activitate: presă, cultură, administrație locală, agricultură, antreprenoriat, cler, precum și cu reprezentanți ai societății civile.
  • S-au vizitat obiective turistice de larg interes, s-a făcut un număr impresionant de fotografii și s-au luat notițe
  • impact media: peste 10 articole cu referire la proiect. Rezultat: creșterea vizibilității municipiului Turda în spațiul online.

Anne Kerjean a publicat numeroase fotografii din Turda și împrejurimi pe contul personal de FB, promovând Turda. Asociația T9 și-a exprimat speranța ca ea să scrie și să publice în ziarul Charente Libre un articol despre Turda, contribuind astfel la creșterea numărului de turiști francezi care vor vizita municipiul Turda – dar aceasta rămâne la latitudinea ei.

Nerealizări:

Nu am avut numărul estimat de jurnaliști, pe cale de consecință nu am avut nici articolele de ziar care să servească ca punct de plecare pentru elaborarea unei broșuri de promovare a Turzii.

Pentru viitor:

Asociația T9 ține legătura atât cu Anne Kerjean cât și cu jurnaliștii olandezi și din Serbia și cu partenerii din presă. Împreună vom elabora  strategia optimă pentru continuarea/dezvoltarea proiectului.

Observații:

  • În acest an s-a acordat un miniconcediu cu ocazia sărbătorii SF Maria, (15-19 august), zilele de 16-17 august fiind libere în instituțiile bugetare. Astfel, nu s-a reușit organizarea vizitei preconizate  la Consiliul  Județean Cluj, având în vedere faptul că jurnalista a sosit în seara zilei de 15 august și a plecat în dimineața zilei de duminică 19 august a.c.
  • Muzeele din Cluj-Napoca au fost deschise, dar nu erau prezenți ghizi vorbitori de limbi străine, așa că ne-am limitat la a vizita Muzeul Etnografic, fiind însoțiți pe tot parcursul vizitei de o voluntară vorbitoare de limbă franceză.
  • Deși Asociația T9 a depus o cerere pentru ca președintele Asociației T9 și jurnalista franceză să primească o invitație pentru a participa la ședința de deschidere festivă a Zilelor Municipiului Turda, organizată la data de 17 august, de la ora 10, în Sala Mare a Primăriei Turda, această invitație ne-a fost refuzată. Jurnalistei i s-a cerut un număr semnificativ de documente pentru acreditare, chiar dacă ea nu a solicitat acreditarea pentru un an (conform cerii tip de pe site-ul Primăriei Turda), ci doar o simplă participare la o ședință festivă de 40 de minute.
  • Datorită violențelor din Piața Victoriei din București, din data de 10 august, jurnalista franceză și-a pus problema dacă este în siguranță călătorind în Turda-România în data de 15 august.
  • În data de 20 august a.c. a fost publicat articolul „Jurnalist francez despre Turda: Nu înțeleg logica după care construiți biserici fastuoase dar aveți un spital vechi” în publicația online InfoArieș. Mai multe publicații au preluat și editat articolul, și au fost ample dezbateri în mediul online, pe forumurile naționaliste și/sau ortodoxe.
    În urma acestora, jurnalista franceză a primit amenințări de la diverse persoane/conturi de Facebook, acest fapt descurajând-o, poate, să scrie un articol.

Andrei Suciu
22.11.2018

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS