Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

26
Fri, Apr
106 New Articles

Pozițiile publice ale unui deputat clujean și solicitarea de trimitere a Corpului de Control al Primului-Ministru pentru a verifica proiectul SMID

Administraţie
Tools
Typography

Ca urmare a interpelării formulate de unul dintre deputații clujeni, ce s-a făcut remarcat până în prezent mai puțin prin modul în care a promovat în Parlament interesele clujenilor și mai mult prin gestul de a mânca din gunoi, solicitare prin care a cerut trimiterea la Consiliul Județean Cluj a Corpului de Control al Primului-Ministru, se impune a fi precizate următoarele:

Una dintre cerințele de bază, pentru a putea promova interesele clujenilor, este de a cunoaște legea, singura în limitele căreia se pot derula activitățile instituțiilor publice. Este însă exact ce îi lipsește deputatului respectiv! Doar așa se poate explica faptul că nu cunoaște un lucru elementar, faptul că acel Corp de Control al Primului-Ministru nu are niciun fel de competență legală de a verifica aspecte ce țin de activitatea unei autorități publice autonome cum este Consiliul Județean Cluj!

E greu de înțeles, dincolo de dorința deputatului de a obține publicitate ieftină, care ar putea fi miza unui astfel de control câtă vreme finanțatorul european, respectiv Direcția Regională de Audit Cluj (structura din cadrul Curții de Conturi responsabilă de verificarea utilizării fondurilor europene) a făcut deja controale repetate vizând proiectul SMID, controale care nu au relevat vreo vină care să aparțină membrilor echipei de implementare a proiectului. De altfel, toate problemele apărute pe parcursul implementării proiectului au fost comunicate de îndată atât finanțatorului cât și Departamentului European de Luptă Antifraudă. În același timp, nu trebuie uitat faptul că se află în curs o serie de anchete ale DNA și ale Parchetului Cluj, singurele în măsură să clarifice, prin intermediul justiției, aspectele legate de vinovăția și responsabilitatea unor persoane, întinderea pagubelor, recuperarea prejudiciului suferit etc. De altfel, aceste dosare în care funcționarii în cauză au calitatea de martor, au avut la bază sesizări formulate tocmai de către funcționarii respectivi.

Făcând parte din categoria nepricepuților cărora le place să se audă vorbind, deputatul în cauză vorbește despre lucruri pe care nu le cunoaște și nu le înțelege și confundă depozitul neconform de deșeuri de la Pata Rât, aflat în procedură de închidere, cu proiectul de edificare a Centrului de Management Integrat al Deșeurilor. Totodată, din dorința de a obține mediatizare gratuită, el vorbește despre lucruri care se întâmplă de mai bine de șapte decenii, respectiv depozitarea de deșeuri de la Pata Rât, cu levigatul rezultat în mod inevitabil și despre crearea acelor comunități de persoane defavorizate, fapt produs, la rândul lui, în urmă cu foarte mulți ani.

Îi reamintim, în final, domnului deputat, faptul că așteptările clujenilor față de cei trimiși în Parlament să reprezinte și să promoveze interesele județului sunt mult mai mari și cu totul altele, motiv pentru care îi adresăm provocarea de a veni cu propuneri constructive menite să genereze bunăstare și mai puțin cu subiecte aparent senzaționale fără nicio finalitate pozitivă pentru clujeni!

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS