Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

20
Sat, Apr
107 New Articles

Cartierul Sarat – faza informativa

Administraţie
Tools
Typography

Între administraţia locală de la Câmpia Turzii şi CNCF CFR au existat unele corespondenţe privind posibile modalităţi de rezolvare a problemei cu care se confruntă cetăţenii din cartierul Şarât din Câmpia Turzii.

La întâlnirea găzduită de Sala Mică a Casei de Cultură „Ionel Floaşiu” din Câmpia Turzii pe 6 martie 2012 au participat, pe lângă preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului (APC) Câmpia Turzii, Aurel Ilea, primarul Câmpiei Turzii, Ioan Vasinca, atât consilieri locali cât şi cetăţeni din cartierul Şarât.
Aurel Ilea a făcut o trecere în revistă a problemelor identificate în cartierul în discuţie dar şi a întâlnirilor organizate în vederea găsirii unor soluţii la problemele identificate.
Dacă în ceea ce priveşte deschidrea unei farmacii în cartier lucrurile sunt în aşteptare din moment ce s-au purtat discuţii cu DSP Cluj – care a fost de acord cu spaţiul propus pentru deschiderea farmaciei – iar acum se mai aşteaptă răspunsul unui concern farmaceutic privind deschiderea farmaciei, problema pasajului de traversarea a căii ferate rămâne cea mai mare problemă a locuitorilor din cartierul Şarât.
„Pentru un asemenea proiect, pentru pasaj, este nevoie de foarte mulţi bani. A fost o deschidere foarte mare din partea domnului director (Gheorghe Şurubaru, director Regionala CFR Cluj – n.r.) însă, pe parcurs, nu ştiu cum să spun, dar n-a mai fost îmbrăţişată cu aceeaşi căldură această idee de construire a acestui pasaj” spunea preşeditele APC adăugând că „în documentul prezentat atunci am dat exact şi linia de finanţare pentru că n-am avut niciodată intenţia şi nici nu ne-am gândit ca costurile acestui proiect să fie suportate de Primărie. Linia de finanţare era specifică pentru siguranţa pe calea ferată şi din discuţiile pe care le-am avut cu dl. Şurubaru chiar dânsul a afirmat aici că trecerea pietonală peste linia ferată, chiar acolo unde e trecerea auto, e ilegală. Deci toţi cetăţenii care trec calea ferată pe acolo ar fi pasibili de amenzi”.
Din spusele lui Aurel Ilea, adresa plecată de la Regionala CFR Cluj spre „centru” nu a mai ajuns la Ministerul Transporturilor, ea fiind oprită de CNCF CFR care au şi răspuns administraţiei locale de la Câmpia Turzii. Declinându-şi obligaţia de a accesa fondurile pentru construirea unui pasaj – în opinia preşedintelui APC – CNCF CFR „au vrut să scape şi au spus că, pentru o trecere pietonală de sub calea ferată, Primăria să acceseze fonduri, ceea ce nu-i normal pentru că Primăria nicicum nu putea să acceseze nişte fonduri pentru a întreprinde nişte lucrări pe sectorul care este al lor”.
Situaţia prezentată de Aurel Ilea a fost confirmată şi de primarul Ioan Vasinca: „ei au trimis adresă că să dea terenul la Primărie, Primăria să cheltuiască, să execute, şi apoi să li-l predea înapoi, cu pasajul gata făcut”.
Dacă preşedintele APC recunoaşte că nu a primit răspunsurile la care se aştepta şi menţionează că APC împreună cu ANBCC (Agenţia Naţională a Birourilor de Consiliere pentru Cetăţeni) s-au adresat „organismelor care ar putea pune în discuţie această problemă, să vadă şi ei dezinteresul pe care l-a arătat SNCFR vizavi de aceste propuneri de proiect”, primarul Ioan Vasinca aşteaptă o posibilă întâlnire cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, cărora să li se prezinte situaţia de la Câmpia Turzii.
Până una-alta, însă, primarul a prezentat şi un studiu de prefezabilitate „făcut de un proiectant autorizat” care arată că valoarea estimată a investiţiei ar fi undeva la 1,5 milioane de euro, sau 70 de miliarde de lei vechi. „70 de miliarde de lei sunt toţi banii la tot ce facem în oraş, la toate străzile, trotuarele, pe doi ani” explica Ioan Vasinca în alţi termeni valoarea pasajului. În plus, primarul de la Câmpia Turzii a mai punctat una dintre reacţiile reprezentanţilor CFR, de la care aştepta un răspuns pozitiv: „ne-au spus că dacă e legat de gară, mai discutăm, dacă nu-i legat de gară, atunci Primăria să atenţioneze oamenii să fie atenţi când traversează”.
Dintre intenţiile pe moment ale administraţiei locale de la Câmpia Turzii, Ioan Vasinca a amintit: „prin Consiliul Local am aprobat, pentru persoane cu venituri mici şi pentru copii, să facem transportul gratuit de pe Şarât în oraş. Pe viitor, dacă aprobă Consiliul Local, o să introducem acel autocar pe care îl deţine Primăria numai pe cursă Şarât-Centru pe un anumit orar”.
Pentru că fiecare din cei prezenţi putea lua cuvântul, Mircea Crişan era de părere că, la fel ca mai demult, şi acum CFR-ul vrea să arate că e stat în stat, motiv pentru care Crişan sugera: „daţi în judecată CFR-ul şi îl obligăm să îşi facă datoria privind siguranţa circulaţiei feroviare”.
Dintr-o altă perspectivă, însă, consilierul local din partea PNL, Dorin Lojigan, era de părere că lipsa banilor nu e o scuză pentru ca cetăţenii să rămână fără pasaj. Exemplul dat de Dorin Lojigan a fost cel al Centrului Olimpic aprobat a se construi la Câmpia Turzii, centru pentru care – susţinea consilierul local PNL – primarul Ioan Vasinca ar fi susţinut că nu este foarte mult să se acorde, lunar, câte un miliard de lei vechi de la bugetul local. Astfel, consilierul PNL sugera că administraţia locală poate contracta un credit pe o perioadă mai mare de timp pentru construirea pasajului, existenţa unui pasaj având mult mai mulţi beneficiari decât ar avea un centru olimpic sau un incubator de afaceri.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS