Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

26
Fri, Apr
106 New Articles

Serviciul gratuit de telemedicină ALOPEDI 0364-917, din ce în ce mai apelat de părinți

Sănătate
Tools
Typography

ALOPEDI 0364-917, serviciul de callcenter dedicat sfaturilor medicale pediatrice asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, a făcut, la acest nou început de an, obiectul unei analize a echipei manageriale a spitalului, în baza raportului de activitate prezentat de medicul coordonator al programului.

S-a putut, astfel, constata faptul că, în cei patru ani în care Spitalul de Copii a oferit pacienților un serviciu de telemedicină gratuit, numărul apelurilor a crescut constant, ajungând în 2017 la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. Astfel, timpul alocat fiecărui pacient este suficient pentru a efectua o evaluare telefonică corectă a gravității stării copilului și pentru a oferi sfaturile necesare îngrijirii acestora. De altfel, extrem de relevant în acest sens e și faptul că nu au existat niciun fel de reclamații referitoare la activitatea desfășurată în call-center.

,,Dincolo de succesul evident al acestui program pe care îl punem la dispoziția părinților, ceea ce contează cu adevărat e faptul că un număr semnificativ de mici pacienți au beneficiat gratuit și prompt de sfaturi furnizate de medici de specialitate cu o înaltă calificare. În acest fel, majoritatea covârșitoare a celor care au apelat ALOPEDI au obținut rapid sfaturile de care aveau nevoie, prin telefon, fără a mai fi necesară deplasarea la spitalele sau cabinetele medicale de multe ori supraaglomerate.”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

Înființat ca un serviciu de telemedicină dedicat copiilor din zona metropolitană Cluj- Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Astfel, serviciul este intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș. În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea ALOPEDI să depășească granițele României, 122 de apeluri provenind în anul 2017 din alte țări. Se impune a fi precizat în acest context faptul că, în cazul copiilor a căror stare permite îngrijirea la domiciliu nu există diferențe privind recomandările medicale dar, atunci când starea copilului necesită evaluare medicală față în față, sfaturile oferite pacienților din zona metropolitană Cluj-Napoca sunt mai precise decât în cazul celor din alte județe datorită diferențelor existente în ceea ce privește serviciile medicale non-stop disponibile în fiecare localitate.

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie. Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive - 19% și de cele respiratorii - 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații.

Biroul de presă
9 ianuarie 2018

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS