Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

24
Wed, Apr
115 New Articles

In loc de argument...

Diverse
Tools
Typography

21 martie a fost o zi specială pentru municipiul Câmpia Turzii. În această zi, la Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul”, a fost marcată „Ziua francofoniei” într-un cadru festiv, în acorduri de muzică franceză şi toate acestea învăluite de magia literaturii franceze şi nu numai.

Programul cultural coordonat de prof. Maria Vălean, prof. de Limba franceză, a fost pregătit şi prezentat de către elevi din clasele V-VII şi de Cercul de Teatru „Scena” ce funcţionează în cadrul şcolii. Au participat ca spectatori cadre didactice, elevi şi părinţi.
În continuare, redăm cuvintele coordonatorului proiectului „La Francophonie en fête”, prof. Maria Vălean:

… în loc de ARGUMENT…
Într-o Europă lărgită, rând pe rând şi uneori, în mod simultan, franceza face parte astăzi din patrimonial cultural al atâtor popoare răspândite pe toate continentele lumii.
Această diversitate culturală dă bogaţie Francofoniei care, începând cu 1986, când 20 martie a devenit oficial «La Journée de la francophonie», s-a constituit ca parte integrantă a unităţilor de învăţare.
«La Francophonie en fête» este genericul activităţilor desfăşurate în scoala noastră, prilejuite de acest eveniment. Paleta activităţilor s-a îmbogăţit de la an la an. Astfel, francofonia 2012 (Tricentenarul Jean-Jacques Rousseau) a inserat «Momentul – Centenar Caragiale», (schita «La Peles ), urmand ca «acest creator de viaţa din întreaga noastră literatură», cum îl numea Garabet Ibrăileanu, sa fie «prezent» în toate ediţiile viitoare ale francofoniei. Aşa se face că, în această idee, m-am «întâlnit cu un foarte talentat şi inimos om şi coleg, în persoana domnului profesor Manuel Bălaj.
«Fii schimbarea pe care o vezi / vrei in lume (Gandhi)».
Este într-adevăr «schimbarea», adică este cel care a venit în Şcoala Mihai Viteazul cu idei novative ale noţiunii de «teatru în educaţie», «avant la lettre». Mă refer la faptul că utilizează teatrul într-o formă şi un scop care merg dincolo de acela de a oferi doar o formă de divertisment. Domnul profesor Manuel Bălaj a coborât teatrul şi în rândul elevilor marginalizaţi, unii cu unele probleme de comportament, reuşind să le faciliteze comunicarea interpersonală, dezvoltarea încrederii în sine, dezvoltarea respectului faţă de rezultatul muncii lor, diminuarea unor stări conflictuale. A reuşit să demonstreze că elevii pot creşte şi prin teatru, că nu se urmăreşte ca elevul să devină un profesionist, ci să înveţe cum se interpretează un rol, un text, cum se face un spectacol, cum se transmite un mesaj, etc.
Am avut norocul să fiu prezentă la primul spectacol «O poveste de Crăciun», prezentat anul trecut. De la text, personaje, costume, machiaj, decor, efecte tehnice, interpretare, totul a fost o mare bucurie, dar si o mare descoperire : cine, unde si mai ales cand si de unde timp pentru toate acestea?
Ca mai toate acele persoane de calitate, domnul profesor Manuel Bălaj, talentat, serios, perseverent, modest, mai are si marea calitate a « unei frumoase risipe », cum ar zice scriitorul Theohar Mihadas…
Adaptările «Dialog» şi «Un pedagog de şcoala nouă», prezentate în cadrul francofoniei 2013, au creionat un Caragiale mereu proaspăt, mereu viu şi mai actual ca niciodată, gratie unei adaptari originale şi inteligente (adapt. text prof. Octavian Gruian), cat şi trupei de teatru «Scena» conduse de domnul profesor Manuel Bălaj.

Cu mulţumiri pentru colaborare şi cu sinceră urare de succes,
Prof. Valean Maria
Câmpia Turzii, 22.03. 2013”  

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS