22
Wed, Nov
168 New Articles

Drepturile şi obligaţiile consumatorilor au fost explicate elevilor de la Colegiul "Dr. Ioan Raţiu"

Dr. I. Raţiu
Typography

Marţi, 15 martie, cu ocazia Zilei Mondială a Drepturilor Consumatorilor, mai mulţi elevi au participat la o întâlnire cu cei care le-au putut oferi informaţii în legătură cu drepturile pe care le au în calitate de consumatori.

Astfel, cu începere de la orele 10.00, sala "Ion Raţiu" a Colegiului "Dr. Ioan Raţiu" din Turda a găzduit o întâlnire organizată la iniţiativa Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor Turda şi la care au participat Ioan Chiorean (preşedinte APC Turda), Aurelian Bolog (şef serviciul Disciplina în Construcţii, Protecţia Mediului şi Control Comercial în cadrul serviciului Poliţia Locală Turda), Adela Zaiu (reprezentant al Serviciului Public de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Turda) sau Marioara Piper (director al instituţiei de învăţământ gazdă).

Elevilor prezenţi la întâlnire li s-a vorbit atât despre Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora cât şi despre Ordonanţa 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora.

Ioan Chiorean le-a vorbit elevilor despre perioadele de garanţie ale produselor, despre cum sunt modificate aceste perioade cu timpul în care produsul a stat în service sau ce trebuie să conţină un certificat de garanţie al unui produs orice inscriâionări trebuie să se regăsească pe etichetele produselor comercializate pe teritoriul României.

Tot la perioadele de garanţie s-a referit şi Aurelian Bolog care, de asmenea, le-a mai explicat elevilor că, de exemplu, cântarele din supermarketuri trebuie să aibă verificarea metrologică valabilă, valabilitate care se întinde pe o perioadă de un an de zile.

În plus, Ioan Chirean a mai explicat că APC este o organizaţie non-guvernamentală care nu are drept de control, dar care poate solicita o mediere între consumator şi agentul comercial sau poate transmite înştiinţări spre organele de control.

Iar dacă în legătură cu rezilierea contractelor de telefonie mobilă, de exempu, Ioan Chiorean atrăgea atenţia că orice bonificaţii primite la încheierea contractelor sunt un fel de cai troieni care atrag după sine rezilierea contractelor înainte de termen, la momentul la care elevilor prezenţi li s-a dat posibilitatea să adreseze întrebări, aceştia au fost preocupaţi mai mult de comerţul online.

Astfel ei au adresat întrebări în legătură cu depăşirea termenului de livrare a produselor comandate online, în legătură cu neactualizarea stocurilor prezentate pe site-urile de comerţ electronic - cineva comandă un produs pentru că îl vede existent în stoc, apoi e sunat şi i se spune că produsul nu mai există, deşi la momentul plasării comenzii apărea ca existând în stoc - sau s-au adresat întrebări referitoare la modalitatea de returnare a produselor cumpărate online ori referitoare la neseriozitatea serviciilor de curierat.

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS