Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

21
Thu, Mar
126 New Articles

Lumina din lumina de la galerie

Diverse
Typography
La final de martie, membrii Societăţii Culturale „Filarmonia” Turda au organizat o expoziţie a cărei temă era una clar religioasă, tema Sărbătorilor Pascale, care nu sunt departe. „Lumină din Lumină” era titlul manifestării care reunea mai multe tipuri de lucrări: picturi, sculpturi, fotografii, icoane pe piatră.
Primul care a luat cuvântul la vernisajul organizat în după-amniaza zilei de vineri, 30 martie, a fost artistul plastic Flaviu Bugnariu (prezent cu două lucrări în expoziţie), cel care amintea şi de icoanele pe piatră ca fiind specialitatea Mariei Cristea (prezentă în expoziţie cu trei picturi, pe lângă icoanele pe piatră), dar şi de faptul că la Maria Ilişiu (prezentă în expoziţie cu două tablouri şi două fotografii) se puteau vedea influenţele Şcolii Populare de Artă. De asemenea, despre Alexandru Pelea (care expunea o singură lucrare), Flaviu Bugnariu spunea că este o adevărată surpriză „şi sper să vină în rândurile noastre, mai aproape”.
Despre apropierea Sărbătorilor Pascale a vorbit şi Felicia Răcean (semnatara a trei dintre lucrările expuse), cea care mărturiseşte că încă de la vederea afişului expoziţiei a fost „pătrunsă de sentimentul care vine de sus, de lumina celestă”. Inclusiv în calitatea de director al Casei de Cultură Turda, Felicia Răcean preciza pentru cei prezenţi că „lucrările noastre se doresc a fi un dar de suflet, ceea ce am simţit noi, ceea ce am crezut de cuviinţă să vă transmitem şi dumneavoastră, de la lucrările care respectă canonul, la icoana clasică, pe lemn, sau pe alte materiale, la lucrările care se îndreaptă spre o anumită simbolistică, spre o sugerare, sau la cele de peisaj, care conţin elemente religioase”.
Cum Primăria Turda, prin Casa de Cultură Turda, era unul dintre organizatori, la manifestare a fost invitat şi un reprezentant al administraţie locale. Astfel, viceprimarul Mircea Irimie (fără nicio lucrare expusă) considera expoziţia ca fiind una „deosebit de frumoasă cu o tematică clară, pascală, în preajma Paştilor”. Apreciind că expoziţia „nu face decât să ne pregătească starea sufletească, emoţională, spirituală, pentru ceea ce urmează, pentru o mare sărbătoare a noastră, a românilor şi a tuturor de pe acest pământ”, viceprimarul Turzii nu a uitat să amintească şi de „iureşul vieţii”, de „cavalcada zilelor” în care părem să avem timp de toate, le putem face pe toate, dar rar avem timp de sufletul nostru.
Iar dacă Felicia Răcean vedea toate lucrările ca formând „un tot unitar, pentru că scopul este să putem împreună să ne bucurăm sau, cum este cuvântul din vechime, să ne îmbucurăm cu toţii: noi de ceea ce vă preentăm, iar dumneavoastră, aici, de ceea ce vedeţi”, viceprimarul Mircea Irimie părea convins că expoziţia este „un pansament pentru sufletul nostru şi în acelaşi timp cred că a fost un pansament pentru creatorii acestor lucrări”.
Iosif Stegaru, un alt artist expozant prezent în expoziţie cu două sculpturi (Altar şi Oul Dogmatic) şi un tablou, a găsit de cuviinţă chiar să-i introducă pe cei prezenţi în atmosfera expoziţiei, începându-şi alocuţiunea prin a vorbi despre panotarea de la intrare, care nu a fost făcută întâmplător: „Prima lucrare de la intrare, sala aceea cu colonade care, poate reprezenta intrarea într-o catedrală sau intrarea într-o mănăstire, vine să pună pe cel care vine din tumultul vieţii de afară într-o zonă de linişte, de relaxare, pentru a putea, pe urmă, să intre în expoziţie, să perceapă lucrările la adevărata lor valoare, să aibă acea linişte sufletească necesară pentru a percepe frumosul”.
La expoziţia care rămâne deschisă în perioada 30 martie – 16 aprilie, pe lângă cei amintiţi deja, au mai expus Manole Ciui (trei lucrări), Ioan Crişan (două lucrări), Dana Deac (trei lucrări), Ionel Federiga (două lucrări), Maria Moldovan (două lucrări), Gavril Nechifor (două lucrări), Maria Larisa Oniş (două lucrări), Ionică Todea (două lucrări) şi Cornelia Vidraşcu (trei lucrări). Evident, nu trebuie omise aici cele două fotografii expuse de Ovidiu Cosac sau cele trei fotografii expuse de Nicuşor Ţigănilă.
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS