Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

19
Fri, Apr
107 New Articles

Tinerii turdeni s-au intalnit cu presa locala. Si invers...

Actualitate
Tools
Typography

O parte din liceenii turdeni - cei care sunt implicaţi în activităţile derulate la Centrul Raţiu pentru Democraţie (CRD) Turda - au avut prilejul de a fi mai aproape de presa locală din Turda.

La întâlnirea organizată marţi, 26 martie, la CRD Turda au participat, alături de profesorul Florin Stan sau de coordonatorul ATIR (Atelierului de "Teatru Ion Raţiu"), Cornel Miron, reprezentanţi ai presei locale turdene şi tineri liceeni, membri fie ai clubului de dezbateri de la CRD, fie ai ATIR.
Precizând că în opinia sa "acesta este tinretul reprezentativ din Turda - liceenii", Florin Stan a explicat, încă de la început, că "am provocat această întâlnire pentru a încerca să vedem cât de bine ne cunoaştem cele două părţi, cât de bine cunosc tinerii presa locală, pe de-o parte, pe de altă parte cât de bine cunoaşte presa locală preocupările şi nevoile pe care le au tinrii din Turda".
Tot de la început, tinerii au recunoscut că nu sunt printre cei mai înverşunaţi consumatori de presă locală dar că, totuşi, sunt momente când doresc să afle informaţii şi atunci le caută, unul dintre "neajunsurile" identificate de tineri fiind exprimat chiar printr-o întrebare: "Cum îşi face presa reclamă, cum se promovează?", tinerii dorind să scoată astfel în evidenţă faptul că, cel puţin ei, găsesc dificilă identificarea organelor de presă existente la nivelul municipiului Turda.
De asemenea, tinerii au recunoscut şi că pentru ei presa nu e prea atractivă în contextul în care nu prezintă subiecte care îi interesează şi că, evident, ar fi mult mai atraşi de presa locală dacă aceasta ar veni în întâmpinarea lor cu subiecte din viaţa lor de tineri, specifice vârstei lor.
Pe de altă parte, tinerilor li s-a explicat că un organ de presă locală, cel puţin aşa cum e presa locală la momentul de faţă implicit la Turda, nu poate fi dedicat strict unui domeniu anume - cultură, economie, politică, administraţie, divertisment, tineret etc. - ci trebuie să acopere cam toate aceste domenii şi informaţia să fie cât mai variată, pentru a atrage interesul cât mai multor categorii de posibili consumatori de presă locală.
Până una-alta, una dintre rezolvările pe care tinerii o vedeau ca posibilă în vederea atragerii adolescenţilor spre media locală era acela de a insera, printre ştirile difuzate de obicei, şi ştiri cu şi despre tineri, care ar fi citite de tineri - odată de cei care sunt subiectul ştirii şi apoi şi de cei care sunt cunoscuţi ai celor despre care se scrie.
Chiar dacă la un moment dat discuţiile au cuprins - mai mult decât tangenţial - şi elemente de marketing şi promovare a presei locale, ideea desprinsă a fost aceea că tinerii ar manifesta un mai mare interes faţă de presa locală dacă aceasta ar prezenta şi subiecte care să îi intereseze mai mult pe tineri - adică dacă cele două segmente ar veni unul înspre celălalt cu posibilitatea de a se întâlni chiar undeva la mijloc - majoritatea tinerilor prezenţi manifestându-şi disponibilitatea chiar de a colabora cu organele media locale.  

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS