A existat cel puţin un moment în care cea de-a XVIII-a ediţie a Zilelor Câmpiei Turzii a fost privită şi ca intenţionalitate, ca perspectivă.
Am zis "un moment" pentru că ne referim aici la conferinţa de presă anterioară evenimentului, conferinţă în care administraţia locală de la Câmpia Turzii, prin reprezentanţii săi, a decis să vină în faţa opiniei publice şi să prezinte situaţia existentă la momentul respectiv privind eveimentul care urma în câteva zile.
Din anumite puncte de vedere, în cifre, situaţia părea să stea mai bine, cel puţin la momentul conferinţei de presă, decât în anii trecuţi. Astfel, dacă valoarea sumelor reprezentând sponsorizarea era estimată la aproximativ 69.300 de lei, în timpul conferinţei de presă Diana Iuşca preciza că deja se încasasereă 74.450 de lei, urmând să mai fie făcute şi alte încasări.
Sponsorii care au oferit cele mai mari sume pentru ediţia din acest an a Zilelor Municipiului Câmpia Turzii sunt Compania de Apă (25.000 de lei), La Loraine (10.000 de lei) şi SC Acsa (6.000 de lei), urmate de Henkel (3.700 de lei), Quantal şi MMM (cu câte 2.000 de lei) şi SC Domeniul Public Câmpia Turzii şi SC Compania de Salubritate Câmpia Turzii (cu câte 1.500 de lei).
Modalitatea de lucru în ce priveşte colectarea sumelor din sponsorizare a fost, de asemenea, foarte clară: "Este o comisie de sponsorizare, cu un contract girat de juriştii noştri şi s-au efectuat deplasări la agenţii economici. Sponsorizările au fost trimise direct către bugetul local prin serviciul de buget-finanţe, renunţându-se la colaborări precum cele de anul anterior, făcute cu diverse societăţi, ONG-uri sau asociaţii culturale precum «Societatea Culturală Câmpia Turzii 775»".
Pe de altă parte, dacă în anul trecut cheltuielile cu artiştii şi scenotehnica s-au ridicat la 250.000 de lei, în acest an costurile sunt de 210.000 de lei (deci cu 400 de milioane de lei vechi mai puţin) iar dacă, per total, anul trecut s-a putut vorbi de cheltuieli de 340.000 de lei, în acest an valoare în discuţie este de 300.000 de lei.
Nu în ultimul rând speranţele erau mari şi legat de valoare încasărilor din închirierea spaţiilor pe durata evenimentului: dacă anul trecut valoarea sumelor în casate din chirii s-a ridicat la 50.000 de lei, anul acesta se spera la 60.000 de lei.
"Este o acţiune organizată de primărie. Domnul Petre Pop, cu serviciul cultural, cu toată echipa de specialişti în domeniu au făcut un program", spunea primarul Radu Hanga, în timp ce administratorul public, completând spusele primarului, menţiona: "am implementat o modalitate participativă pentru că în primul rând trebuie să corespundă cu expectanţele populaţiei", aici referirile fiind făcute la aplicarea de chestionare pentru a fi aflate dorinţele populaţiei, chestionare aplicate - spunea Petre Pop - multistratificat, "să ajungă la toate persoanele să avem o imagine bună pentru a întocmi acest program artistic".
Dacă printre "noutăţile" solicitate de cetăţeni s-a aflat show-ul de lasere, tot noutate pentru ediţia din acest an o reprezintă postarea în mediul online a filmărilor de la eveniment, pentru ca acestea să poată fi vizionate de către cei care sunt plecaţi din localitate şi nu au reuşit să ajungă la ediţia din acest an a Zilelor Municipiului Câmpia Turzii.
Un lucru menţionat de administratorul public Petre Pop ca observaţie personală este faptul că, în general, în chestionare s-a regăsit ceea ce lumea vede la televizor. Cu toate acestea, după analizarea chestionarelor s-a trecut şi la "partea de discuţii".
Ca picanterie, Petre Pop spunea că printre solicitările cetăţenilor s-au regăsit şi interpreţi precum Florin Salam şi Nicolae Guţă, doar că aceste solicitări - deşi spun ceva despre profilul spiritual al comunităţii de la Câmpia Turzii, "au fost şi cerinţe ciudate, bizare, care nu cadrează cu tipul de spectacol pe care îl facem noi". "Noi cultivăm aspiraţiile pozitive", spunea şi primarul Radu Hanga precizând că în particular fiecare poate să asculte ce muzică şi ce interpreţi vrea.
Pentru că tot s-au făcut referiri la solicitările cetăţenilor exprimate în chestionare, era inevitabil ca în conferinţa de presă să nu apară întrebări (sau suspiciuni?) referitoare la unele nume care se regăseau pe afiş precum Romică Ţociu şi Cornel Palade ori Luis Lazarus.
Dacă referitor la prezenţa cuplului Ţociu-Palade Petre Pop dorea să înlăture orice suspiciuni că această prezenţă are legătură cu prietenia dintre viceprimarul Avram Gal şi Romică Ţociu, explicaţia privind prezenţa lui Luis Lazarus a fost una mai aparte: Annes este prietena (iubita, partenera etc.) a lui Luis Lazarus şi dacă tot acesta o însoţea pe interpretă în deplasarea sa, până la prezenţa lui pe scenă pare să nu fi fost decât un pas.
Însă totul, anunţau reprezentanţii administraţiei locale, urma a se desfăşura sub o nouă egidă: "Câmpia Turzii - brand multicultural. Acasă e aici!".
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS