Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

20
Sat, Apr
107 New Articles

CNCF CFR, "parata" la Minister de catre ANBCC

Administraţie
Tools
Typography

Asociaţia Naţională a Birourilor de Consiliere pentru Cetăţeni (ANBCC) a adresat o scrisoare Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii – respectiv ministrului Alexandru Nazare – prin care aducea la cunoştinţă rezultatul discuţiilor purtate cu reprezentanţii companiei în urma dezbaterilor publice care au avut loc la Câmpia Turzii.

Scrisoarea nu este adresată doar Ministerului Transporturilor – adică ministrului Alexandru Nazare – ci şi Guvernului României (primului ministru Mihai Răzvan Ungureanu), Ministerului Afacerilor Europene (ministrului Leonard Orban), Autorităţii de Management POS-T din Cadrul Ministerului Transporturilor (directorului general Alexandru $erban Cucu, coodonatorul Autorităţii de Management POS-T) şi Companiei Naţionale de Căi Ferate "CFR" S.A. (directorului general adjunct tehnic loan Pintea), subiectul scrisorii fiind „Semnalarea refuzului CNCF CFR SA de a accesa Fonduri Structurale dedicate pentru rezolvarea unei probleme sesizate de catre o comunitate locală”.
Iar ca să nu existe dubii, scrisoarea a început cât se poate de „în subiect”: „Dorim să vă aducem Ia cunoştinţă refuzul, neconcordant cu direcţiile strategice guvernamentale, al Companiei Naţionale de Căi Ferate «CFR» S.A. cu privire la accesarea Fondurilor Structurale dedicate prin intermediul Programului Operaţional Sectorial Transport”.
Ulterior, în scrisoare se explica situaţia în care se află locuitorii cartierului Şarât din Câmpia Turzii şi se amintea şi de dezbaterile publice care au avut loc (şi în urma cărora s-ar fi identificat soluţii conforme cu nevoile reale ale cetăţenilor), în cadrul uneia dintre aceste dezbateri, la care a fost prezent şi un reprezentant al CFR Cluj, ANBCC recomandând „ca şi sursă de finanţare Programul Operational Sectorial Transport (POS-T), Axa prioritară 3 – Modernizarea sectorului de transport în scopul îmbunătăţirii protecţiei mediului, a sănătăţii umane şi a siguranţei pasagerilor, Domeniul major de intervenţie (DMI) 3.2 – Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe toate modurile de transport”.
Aducând în sprijinul poziţiei sale precizări din chiar Ghidul Solicitantului POS-T, precizări din care reiese că „DMI 3.2 este destinat asigurării standardelor europene de securitate şi siguranţă pe toate modurile de transport şi include, chiar în exemplele din Ghidul Solicitantului de la pagina 52, construcţia de pasaje subterane”, în scrisoarea sa ANBCC atrage atenţia că „întrucât CFR este solicitantul eligibil, dar şi principalul responsabil vis-a-vis de infrastructură feroviară, am solicitat deschis, cu susţinerea cetăţenilor cartierului Şarât din Câmpia Turzii, pregătirea de către CFR, a unui proiect în acest sens. Solicitarea oficială a fost transmisă de către Primăria Câmpia Turzii către Regionala Cluj CFR. Aceasta din urmă a înaintat solicitarea către CNCF CFR SA Bucureşti”.
Mai mult, după ce apreciază că, prin răspunsul dat Primăriei Câmpia Turzii, CNCF CFR denotă o cunoaştere limitată a posibilităţilor de finanţare oferite prin Instrumentele Structurale, Asociaţia Naţională a Birourilor de Consiliere pentru Cetăţeni consideră că „este profund îngrijorătoare superficialitatea cu care a fost tratată solicitarea Primăriei
Municipiului Câmpia Turzii de către CNCF CFR SA Bucureşti, unitate aflată sub autoritatea
Ministerului pe care îl conduceţi. Considerăm că, în contextul în care creşterea capacităţii de absorbţie a Fondurilor Europene reprezintă una dintre priorităţile guvernamentale şi, în condiţiile în care CNCF CFR SA este potenţiala beneficiară a POS-T, neasumarea responsabilităţii elaborării unei cereri de finanţare de către această entitate denotă incapacitatea CNCF CFR SA de solicitare şi, pe cale de consecinţă, de gestionare a Fondurilor care îi sunt destinate”.
De asemenea, în scrisoare se mai arată că încă mai există resurse financiare în cadrul POS-T (Programul Operaţional Sectorial Transport) şi că CNCF CFR, pe lângă că este beneficiar eligibil şi se numără printre cele patru entităţi care pot accesa fonduri, compania de căi ferate „dispune de exclusivitate în vederea îmbunătăţirii siguranţei traficului pe căile ferate, iar contribuţia proprie a entităţii este de 0% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile”.
Nici finalul scrisorii nu este mai puţin concret: „având în vedere cele de mai sus, am estimat oportun a vă aduce la cunoştinţă reacţia CNCF CFR SA Bucureşti faţă de nevoile unei comunitţăi locale, în condiţiile existenţei potenţiale a resurselor financiare”, odată cu finalul scrisorii, ANBCC poziţionându-se în zona celor care deja aşteaptă răspunsul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS