Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

18
Sun, Aug
57 New Articles

Nicolae Fagadar prezinta proiectele comunei pe care o conduce | VIDEO

Administraţie
Typography

Printre proiectele cu care se poate lăuda primarul comunei Aiton se află şi realizarea reţelei de apă potabilă, un proiect început în septembrie 2012 în cadrul căruia deja "s-a introdus o linie de 12,5 km" dintr-un total de 18,8, lucrările urmând a se relua după ce condiţiile meteo vor permite acest lucru.

Potrivit lui Nicolae Făgădar, finalizarea proiectului este preconizată, cel mai târziu, pentru luna august a acestui an, lună până în care să se introducă restul de reţea şi să se construiască şi cele două bazine de captare a apei, apa fiind din sursă proprie.
"În ceea ce priveşte perspectiva", primarul Nicolae Făgădar s-a referit la studiul de fezabilitate pentru o reţea de canalizare în cele două sate. Aşadar, ulterior proiectului privind introducerea reţelei de apă potabilă în satele Aiton şi Rediu - proiect în valoare de 25 de miliarde de lei vechi, valoare suportată în întregime de la bugetul local al comunei - primarul Nicolae Făgădar are în plan şi o reţea de canalizare în cele două sate, cu staţii de epurare şi "cu tot ceea ce ţine de condiţiile de respectare" a normelor în vigoare, un proiect care, tot în lei vechi, are o valoare de aproximativ 95 de miliarde.
În ceea ce priveşte acest poroiect, însă, Nicolae Făgădar se îndreaptă cu gândul spre accesarea fondurilor europene "întrucât lucrările sunt scumpe şi bugetul nu ne permite".
În stadiul de proiect mai există, la Aiton, şi reabilitarea reţelei de iluminat public, "reabilitarea miliarumului şi a drumului care făcea legătura între Sarmizegetusa, Turda şi Cluj-Napoca", asta cu atât mai mult cu cât la Aiton s-au descoperit urmele drumului roman şi borna a cărei copie se află în faţa clădirii în care a fost poşta centrală a municipiului Turda. De aceea primarul Nicolae Făgădar se gândeşte şi la promovarea turistică a zonei. "Zona este o zonă plină de istorie veche. Avem biserica reformată din 1434, avem un castel aici care a fost retrocedat, dar este un castel de nobili, un conac vechi şi nu vrem să ratăm redarea lor în circuitul turistic", completa primarul comunei Aiton.
Tot "în perspectivă" mai există şi crearea unui parc în zona monumentului eroilor din Aiton, sau realizarea unui teren de sport "pe care tinerii din comună care organizează, în fiecare an, cupa la fotbal între sate, să aibă unde să se desfăşoare, să îşi joace meciurile de fotbal şi să se desfăşoare şi serbările câmpeneşti".
Cum drumurile reprezintă o problemă şi la Aiton - iar lucrările cu reţelele de apă potabilă contribuie la deteriorarea drumurilor - Nicolae Făgădar preciza că s-a luat legătura cu mai multe societăţi pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate în vederea asfaltării drumurilor, dar numai după finalizarea lucrărilor de apă şi canalizare.
Precizând că în calitate de primar nu face diferenţă între satele Rediu şi Aiton, primarul Nicolae Făgădar puncta că drumul care face legătura între cele două sate - DJ 103M - ar fi cuprins într-un proiect de reabilitare alături de un alt drum - 103G, care face legătura între Gheorgheni şi Aiton - două drumuri pe care primarul de la Aiton le consideră esenţiale, două drumuri a căror stare ar fi alungat investitori. "Un investitor vine când are infrastructura pusă la punct: apă, canal, drumuri... Dacă drumurile nu-s... revin la ceea ce spuneam şi la întâlnirea de la Turda: e principala cauză pentru care comunele relativ mai departe de drumurile naţionale şi de oraşe au ajuns la o îmbătrânire a populaţiei, fiindcă n-au avut posibilitate de navetă", explica Nicolae Făgădar.
{youtube}Ae8gssXYQ4I{/youtube}

Vezi şi pe vimeo sau dailymotion.  

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS