Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

11
Thu, Aug
68 New Articles

Raspuns cu talc de la CFR

Social
Tools
Typography

Comunitatea cetăţenilor din cartierul Şarât din Câmpia Turzii încă este în aşteptarea rezolvării problemei cu care se confruntă de ani de zile: problema lipsei unui pasaj care să îi ajute la traversarea căii ferate spre centrul oraşului.

În urma unor dezbateri publice atât cu cetăţenii cât şi cu administraţia publică locală şi cu reprezentanţi ai Regionalei CFR Cluj, s-a ajuns la momentul la care Primăria Câmpia Turzii a trimis Regionalei CFR Cluj o adresă prin care să propună analizarea problemei, sugerând ca Regionala CFR să acceseze fonduri europene pentru construirea unui pasaj, cu atât mai mult cu cât, la întâlnirea din noiembrie dintre reprezentanţi ai APC, ANBCC, ai administraţiei locale de la Câmpia Turzii şi ai Regionalei CFR Cluj, directorul Regionalei CFR, Gheorghe Şurubaru preciza că CFR funcţionează pe anumite instrucţii şi limitări mult mai severe decât în alte domenii.
Despre întâlnirea din noiembrie 2011 Ziarul 21 a scris – în numărul 45(387) din 7-13 noiembrie 2011, la pagina 6 a ediţiei tipărite – un articol în care prezenta poziţiile exprimate de participanţi, inclusiv poziţia directorului Gheorghe Şurubaru. Atunci, făcând o istorie a pasajului, directorul Regionalei CFR Cluj considera că „din 2007 până în prezent se puteau face nişte paşi, ca să putem fi într-un stadiu mai avansat, dar mai consider şi că nu trebuia să se desfiinţeze această pasarelă până nu se găsea altă soluţie” directorul fiind de părere că cetăţenii trebuie să aibă asigurată traversarea, în siguranţă, a căii ferate.
La începutul anului 2012 Primăria Câmpia Turzii trimitea o adresă către CFR prin care solicita analizarea posibilităţii de finanţare a unui pasaj, adresă la care şi aştepta un răspuns. Iar răspunsul a venit. Iată, de exemplu, ce semna, printre altele, Ioan Pintea – director general adjunct tehnic – în răspuns: „pasajul pietonal subteran solicitat de primărie se află defazat faţă de clădirea staţiei şi nu poate fi asimilat cu un pasaj pietonal într-o staţie cf care să asigure accesul facil al călătorilor la peroane. În întelegerea noastră, pasajul în cauză are rolul de a asigura o mai bună accesibilitate, în condiţii de siguranţă, a locuitorilor din Câmpia Turzii dintr-o parte în cealaltă a căii ferate, în încercarea de evitare a traversării liniilor cf prin locuri nepermise. Considerăm necesar ca primaria să se implice în conştientizarea locuitorilor asupra riscurilor de vătămare/accidentare la care se expun aceştia şi în găsirea de soluţii de finanţare a unui pasaj subteran/suprateran în care primăria, şi nu altă entitate economică, să fie beneficiar. Faţă de cele mai sus menţionate apreciem că Primăria Câmpia Turzii este în măsură să solicite finanţare pentru realizarea acestui pasaj, luând în considerare aspectul mobilităţii persoanelor în cadrul comunităţii, din alte Programe Operaţionale (de exemplu POR) la care poate aplica în calitate de Beneficiar”.
Deci, cum ar veni, pe lângă că nu s-au arătat interesaţi de accederea de fonduri prin care să rezolve problema pasajului, CFR sugera Primăriei să facă asta.
Doar ca de exemplu, printre altele, la întâlnirea din noiembrie 2011 de la Câmpia Turzii, directorul Regionalei CFR preciza că, din experienţe anterioare s-a mai lucrat, similar, cu primării, consilii judeţene, etc. Şi cum s-a făcut? Foarte interesant: CFR a concesionat primăriei terenul, primăria a făcut investţia, apoi terenul, cu investiţia gata, a revenit la CFR, ca mijloc fix.
Ce mai spunea Gheorghe Şurubaru în noiembrie 2011? Anume că „Nu promit, dar vă asigur că această problemă, cel puţin la nivel de companie, şi până în Minister, se va ridica cel puţin cât ţine de competenţa noastră la modul foarte serios”.
Şi ce semnează acelaşi director Gheorghe Şurubaru în răspunsul trimis la început de 2012 de către CFR Primăriei Câmpia Turzii? Păi aproximativ cam ce-a semnat şi Ioan Pintea: „Faţă de cele arătate, vă comunicăm punctul de vedere al CNCF „CFR" SA: pasajul pietonal subteran este situat defazat faţă de clădirea staţiei; pasajul pietonal propus nu are rolul de a asigura accesul facil al publicului călător la peroanele şi clădirile staţiei CF; pasajul propus are rolul de a asigura o mai bună accesibilitate în condiţii de siguranţă a locuitorilor dintr-o parte în cealaltă a căii ferate; considerăm necesar ca primăria să se implice în găsirea unor soluţii de finanţare a execuţiei pasajului astfel încât doar primăria şi nu altă entitate economică să fie beneficiar; apreciem că Primaria Câmpia Turzii este în măsura să solicite finanţare pentru realizarea acestui pasaj luând în considerare aspectul mobilităţii persoanelor în cadrul comunităţii, din alte Programe Operaţionale (de exemplu POR) la care poate aplica în calitate de Beneficiar”.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS