Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

25
Tue, Jan
142 New Articles

Cetatean nemultumit de sapaturile din Piata 1 Decembrie 1918. Compania de Apa Aries vine cu precizari

Social
Tools
Typography

La adresa Piaţa 1 Decembrie 1918, numărul 3, din Turda angajaţi ai Companiei de Apă Arieş a efectuat nişte săpături în vederea intervenţiilor pe care urmau să le facă - montare contoare de branşament.

Unul dintre locatarii blocului situat la adresa respectivă s-a arătat foarte contrariat de intervenţia angajaţilor companiei.

"Cei de la Compania de Apă, pe nepusă masă, fără să anunţe, s-au trezit că au de lucru, au venit, au închis apa şi au săpat" spunea cetăţeanul a cărui nemulţumire avea cel puţin trei componente: oprirea apei fără ca intervenţia să fie anunţată, distrugerea spaţiului verde şi modul de montare a contorului de branşament.

Astfel, spunându-ne că cel puţin pe o scară din cele două câte are blocul de locuinţe sunt trei copii cu vârste sub doi ani, locatarul care ne-a contactat insista în a ne spune că niciun reprezentant al Companiei de Apă Arieş nu ar fi anunţat că în zonă furnizarea apei va fi întreruptă şi că se vor face lucrări, că, de fpat, angjaţii CAA au venit pe nepusă masă, s-au apucat să sape "şi vor să pună contoare pentru apă sau mai ştiu eu ce vor să facă".

"Să vedeţi ce şanţuri! Noi aici ne-am amenajat spaţiul verde în faţa blocului şi ei au venit şi tot au distrus aici", mai spunea cetăţeanul nemulţumit care - convins fiind că muncitorii care au lucrat în zonă nu sunt de vină, că ei sunt trimişi să intervină - povestind că locatarii ar fi amenajat zona verde cu iarbă şi flori, se întreba: "acuma cine plăteşte ce am făcut noi"?

De asemenea, în opinia cetăţeanului nemulţumit "e inadminisbil" faptul că cei de la Compania de Apă vor să pună un singur contor pentru ambele scări, adică un contor pentru întreg blocul. "Pune un contor la două scări? Păi cum vine treaba asta?" spunea locatarul care, precizând că ceilalţi locatari au contoare în casă, şi că "Dacă sunt persoane care nu plătesc, Compania de Apă întrerupe apa. Şi de unde o întrerupe? De la contor şi suferim toţi!".

Mai mult, cetăţeanul nemulţumit vine şi cu sugestii: " Dacă branşamentul este acolo, ei au posibilitatea să amplaseze două contoare pentru fiecare scară în parte. Ei au ajuns la locul unde se face alimentarea. Se face ţeavă în stânga şi ţeavă în dreapta şi se pune un singur contor înainte de acel T. Dacă tot este T-ul acolo, pot pune contoare pentru fiecare scară".

Având în vedere că cel puţin în ultima perioadă deja este un fapt la ordinea zilei ca la cunoştinţa opiniei publice să fie aduse o serie de întreruperi de apă pentru diverse intervenţii, am încercat să luăm legătura cu reprezentanţi ai operatorului de servicii de apă şi canalizare pentru a afla detalii în plus privind intervenţia din Piaţa 1 Decembrie 1918.

"În momentul în care am mers acolo, nu poţi intra pe nicio scară pentru că sunt interfoane. Am sunat la interfon, am vorbit cu oamenii, am verificat reţelele care intră la interior..." spunea Ovidiu Găină - angajat al CAA şi care cunoaşte îndeaproape despre ce este vorba - menţionând chiar că la respectiva adresă ar fi trei intrări, trei branşamente.

Menţionând că toate trei branşamentele trebuie contorizate - blocul neavând contor de branşament, plus că în bloc există apartamente care nu sunt contorizate deloc - Ovidiu Găină aducea informaţii în plus, informaţii pe care cetăţeanul nemulţumit nu le-a precizat: "tot de la ei a pornit ideea să contorizăm blocul că au făcut sesizări, că la vecinul X curge apa pentru că nu are contor... Am fost pe teren cu colegii de la tehnic, am verificat şi am stabilit că va trebui să legăm toate branşamentele şi să facem un contor, cum este normal să se contorizeze orice asociaţie". Mai mult, angajatul CAA a explicat că la imobilul respectiv nu există constituită asociaţie de locatari, directorul general al CAA precizând că, din acest punct de vedere, locatarii sunt chiar în ilegalitate: "Ei nici măcar nu sunt în legalitate acolo. Există lege potrivit căreia ei trebuie să se constituie în asociaţie".

În plus, informaţiile oferite de Ovidiu Găină au venit să completeze un tablou mai amplu: "Am făcut sondaje, am făcut verificări, nu li s-a oprit apa fără să fie anunţaţi, noi nu procedăm aşa pentru că sunt consumatorii noştri şi nu avem niciun interes să le creăm disconfort. Dar ei sunt nemulţumiţi şi pe Primărie, că stau în zonă centrală şi nu e asfaltat", angajatul CAA continuând explicaţiile: "Noi nu am făcut cratere, noi am săpat acolo mecanizat - unde se face căminul de branşament - şi s-au pus dalele înapoi. Oricum e domeniul public acolo...".

De asemenea, Ovidiu Găină avea şi o perspectivă asupra a ce s-ar putea să se întâmple: odată cu montarea contorului de branşament - un singur contor pentru un singur bloc - anume că odată ce consumul de apă la nivelul întregului bloc este contorizat şi se face şi diferenţa dintre suma consumului arătat de contoarele individuale şi canitatea de apă care trece prin contorul de bloc, "iar o să fie discuţii când o să se vadă care este diferenţa de fapt", şi asta în contextul în care familiile care nu au contoare în apartament plătesc un consum de apă pauşal, aproximativ 6 metri cubi de apă lunar de persoană. "Bănuiesc că o să fie iar ceartă dacă apare diferenţa, care se va împărţi".

La o privire de ansamblu a situaţiei, Ovidiu Găină amintea şi că blocul situat faţă în faţă cu blocul în discuţie este, de asemenea, contorizat şi acolo există un contor pe bloc în condiţiile în care blocul are trei scări şi nu două. "Acolo nu este nicio problemă şi chiar locatarii din blocul din faţă se întrebau de cei la ei este contor iar la vecinii din blocul din faţă nu este contorizată apa la nivelul întregului bloc", mai spunea angajatul CAA precizând şi că "încercăm să fie intervenţia cu un disconfort cât mai mic pentru ei (n.r.: pentru cetăţeni)", asta în timp ce directorul Cristian Matei menţiona că "la noi nu există să nu anunţăm" în timp ce Ovidiu Găină adăuga: "Dar de vorbit s-a vorbit, s-a intrat în interior, dar nu poţi să vorbeşti cu fiecare om în parte".

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS