Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

28
Sun, Nov
171 New Articles

Aproape 9.000 de părinți au apelat serviciul de sfat medical telefonic ALOPEDI în primele nouă luni ale acestui an

Sănătate
Tools
Typography

Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a realizat, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, o analiză a activității serviciului telefonic de tip call center destinat obținerii de sfaturi medicale pediatrice de urgență – 0364-917, din primele trei trimestre ale acestui an.

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale anului 2021 de către 8.945 de părinți. Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70,33%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. De asemenea, doar în cazul a cinci copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, un număr semnificativ de părinți solicitând sfaturi pentru copiii care prezintă vărsături, diaree sau dureri abdominale.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „ALOPEDI și-a dovedit utilitatea și eficiența o dată în plus, mai ales în contextul pandemic actual. Profesionalismul specialiștilor care deservesc acest serviciu de telemedicină a făcut posibilă soluționarea telefonică a marii majorități a problemelor micilor pacienți. Părinții au obținut, astfel, într-un mod rapid, sfaturi calificate și adecvate simptomatologiei descrise, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la spital sau la medicul de familie”.

În luna septembrie a.c. se remarcă o creștere a numărului de apeluri, 41,77% dintre acestea fiind pentru probleme respiratorii și 26,81% pentru probleme digestive. Totodată, în comparație cu luna mai a acestui an, în septembrie 2021 au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări ale părinților, numărul apelurilor pentru probleme respiratorii a crescut cu peste 50%, iar a celor pentru respirație dificilă s-a dublat.

Reamintim, în acest context, faptul că serviciul de telemedicină al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca - ALOPEDI 0364-917 – are deja o experiență de peste șapte ani și este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată acestuia, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical față în față.

Biroul de presă
5 octombrie 2021

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS