Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

18
Thu, Apr
113 New Articles

La Școala ”Teodor Murășanu” elevii învață programare cu ajutorul limbajului Scratch

T. Murăşanu
Tools
Typography

Școala Gimnazială ”Teodor Murășanu” din Turda s-a implicat activ și în acest an în evenimentele marca Europe Code Week. În perioada 6-21 octombrie, sunt planificate activități de programare și robotică, în cadrul acțiunii Meet and Code 2018.

Cele două proiecte care au îndeplinit criteriile organizatorilor, în speță Asociația Techsoup, au primit finanțări de 600€. Proiectul Scratch și ...Gool! care se va încheia vineri, 12 octombrie ora 14.30 , și- a propus programarea cu ajutorul Scratch a unor acțiuni ofensive a jucătorilor unui meci de fotbal și executarea acestor coduri de către elevii împărțiți în două echipe. Scopul proiectului este de a promova programarea în rândul elevilor din ciclul primar.

Cel de-al doilea proiect premiat este ROBOgame, proiect care se va încheia vineri, 19 octombrie. Scopurile evenimentului propus sunt, potrivit coordonatorului și inițiatorului proiectelor, voluntar prof. înv. primar drd. Gabriela Crișan, dezvoltarea competenţelor digitale ale elevilor prin programul Robotica prin Lego, adecvarea demersului didactic la nevoile şi aşteptările elevilor, valorificând ceea ce le place elevilor să facă și compatibilizarea sistemului de învăţământ românesc cu sisteme de învățământ europene. În cadrul acestui proiect, elevii vor realiza programe de comandă a roboților pe care îi vor direcţiona cu ajutorul tabletelor, prin bluetooth. Se vor confecţiona diferite piste, circuite din materiale diverse: carton, poliestiren, placaj etc., pe care se vor direcţiona roboţii creaţi. Se vor folosi noţiuni de matematică, TIC, fizică, ştiinţe: algoritmi, şiruri, sisteme de numeraţie, distanţe.

Participanții sunt 20 de elevi din clasele a IV-a avansați în programare. Acestora li se adaugă câțiva elevi din clasele a III-a și a V-a. La baza acestor proiecte se află parteneriatul cu profesorii de la Clubul Copiilor din Turda, secțiile Informatică și Electronică, domnii profesori Bukos Istvan și Sipos Arpad. Coordonatorii elevilor, voluntarii prof. primar înv. Felicia Oaidă și Lența Adamosy sunt de părere că programarea le dezvoltă elevilor competențele digitale, de care au nevoie pentru a face față cu succes exigențelor societății contemporane.  

Coordonator proiect
prof. înv. primar drd. Gabriela Crișan

Director Școala Gimnazială ”Teodor Murășanu”
prof. Gianina Silvia Matei

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS