Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

24
Wed, Apr
116 New Articles

„Liviu Rebreanu”, depistat cu francofonie

Diverse
Tools
Typography
Chiar dacă nu am putea să vă spunem că am înţeles tot ce s-a întâmplat acolo, măcar putem să vă spunem că la liceul „Liviu Rebreanu” s-a întâmplat un „quelque chose”. Pentru că, da, într-o atmosferă în care limba oficială era limba franceză, mai mulţi elevi ai liceului erau gata să se întreacă unii pe alţii – pe echipe sau singuri – în ale limbii... franceze!
„Am găsit în această şcoală o pasiune pentru limba franceză şi am încercat să îi ajut, să pun un accent deosebit pe conversaţie”, spunea Dora Arion, profesorul organizator al evenimentului care marca Ziua Francofoniei la „Liviu Rebreanu”. Şi în această şcoală, de Ziua Francofoniei, la eveniment au fost prezenţi, pe lângă elevi şi cadre didactice, şi invitaţi: Felicia Răcean, ca director al Casei de Cultură Turda, şi Emil Molnar, ca reprezentant al Consiliului de Administraţie al instituţiei de învăţământ.
Pentru că, la mijloc, era, de fapt o competiţie, elevii aveau de prezentat diverse momente, scenete, dialoguri sau aveau de făcut simple prezentări pe diverse subiecte. Juriul era format din Lucica Irimia, profesor de limba engleză şi limba franceză, şi Daniel Mesaroş, elev în clasa a XII-a B.
Prima care s-a prezentat în faţa colegilor a fost Diana Dod, elevă în clasa a X-a B. Prin prezentarea intitulată „La journée de la francophonie” a încercat o introducere atât în evenimentul care tocmai se desfăşura cât şi în ceea ce înseamnă, de fapt, francofonia. Au mai urmat, apoi, un echipaj al clasei a XI-a B (Denisa Maier, Anamaria Deliu, Diana Georgian şi Hermina Dobre), un echipaj al clasei a XI-a A (Gabriela Avram, Moldovan Maria şi Anca Sîntean), un echipaj al clasei a IX-a A (Cătălin Moldovan şi Mihai Alphert), un echipaj al clasei a IX-a B (Diana Moldovan şi Adina Hagău), alt echipaj al clasei a IX-a B (Alexandra Balea şi Cristina Şona), alt echipaj al clasei a IX-a A (Ioana Fetiţa şi Silvia Călina) şi singurul reprezentant în competiţie al clasei a XII-a B, Diana Poponeţ, care a avut un moment cu totul altfel faţă de cele ale colegilor săi: a interpretat un cântec.
După ce juriul a analizat modul în care elevii „s-au prezentat” urmărind pronunţia, dialogurile, prezenţa scenică sau complexitatea fiecărui moment, a urmat festivitatea de premiere. Fără ezitare, juriul a hotărât că premiul cel mare îl merită Diana Poponeţ pentru momentul oferit celor prezenţi. Pe locul II jurul a considerat că trebuie să se claseze echipajul clasei a XI-a B, format din Denisa Maier, Anamaria Deliu, Diana Georgian şi Hermina Dobre. Iar dacă pe locul I s-a clasat ultima prezentă în competiţie, era oarecum simetric ca locul III (ultimul din cele premiate) să fie ocupat de prima prezenţă în competiţie. Chiar dacă elementele avute în vedere la jurizare au fost cu totul altele decât simetria, locul III a fost ocupat de către Diana Dod, elevă în clasa a X-a B.
Festivitatea de premiere le-a adus câştigătorilor nu numai diplomele înmânate de Felicia Răcean, ci şi câte un plic oferit de către sponsorul Emil Molnar, sponsor care a apreciat că, deşi erau în bani, premiile au fost, mai degrabă, simbolice: 100 lei premiul I, 70 de lei premiul II şi 50 de lei premiul III.
„Felicitări profesoarei care a avut iniţiativa de a continua acest program care a început să funcţioneze imediat după anii ’90”, sunt cuvintele lui Emil Molnar, cel care le dorea elevilor ca tot ceea ce au prezentat să şi vadă, să viziteze. Din punctul de vedere al organizatorului, însă, Dora Arion s-a declarat mulţumită de rezultatele obţinute de elevi în urma studiului, precizând, totuşi, că e destul de dificil să lucrezi cu grupe simultane de elevi, având în vedere că jumătate din elevii care vin la liceu din şcoala generală au studiat limba germană în gimnaziu.
Oricum, acceptând că oricând se poate mai mult şi oricând e loc de mai bine, Dora Arion considera că trebuie să se pună accent pe limba franceză. „Să nu uităm că România este, totuşi, o ţară francofonă, suntem un popor francofon şi elevii noştri trebuie să vorbească limba franceză, nu numai să o citească. Totul este conversaţia.”, a încheiat Dora Arion.
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS