Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

16
Wed, Oct
112 New Articles

Elevii și profesorii au făcut echipă pentru revitalizarea unui muzeu

CNMV
Tools
Typography

Școlile au fost mereu comunități în care un set larg de oameni s-a implicat pentru a face lumea un loc mai bun. Aceasta este și povestea Colegiului Național "Mihai Viteazul" din Turda, care ascunde o veritabilă comoară veche de peste 100 de ani, născută din dragostea comunității pentru educație și natură: un muzeu de științe naturale cu exponate superbe de floră, faună și rocă.

O mare parte din exponatele muzeului din ultimul secol au fost colectate de elevi și profesori, donate de absolvenți și îngrijite de o comunitate școlară pasionată de științe. Anul acesta, în schimb, au început demersuri pentru a intensifica activitatea de îngrijire și dezvoltare a muzeului, demersuri care pot fi o rețetă de îmbunătățire a voluntariatului și educației în orice școală din România.

Colegiul Național "Mihai Viteazul", împreună cu Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică și cu o echipă largă de voluntari din partea clubului de robotică și al consiliului elevilor, au realizat mai multe acțiuni de reabilitare a muzeului în cadrul proiectului ”Comorile Arieșului ”. Proiectul este finanțat de MOL România și Fundația pentru Parteneriat prin programul Spații Verzi. O parte din arhiva care documenta exponatele respective a fost digitalizată, iar elevii s-au implicat pentru a realiza documentări suplimentare ale expoziției sub formă de articole și fotografii. Acest tip de implicare face parte din categoria acțiunilor de tip service-learning – învățare prin servicii în slujba comunității. Elevii au fost formați în două domenii cheie: copywriting și fotografie. Aceștia și-au dezvoltat competențe pe care le pot valorifica în viață. În același timp, le-au pus în practică în slujba binelui, exersând competențele respective prin activitățile de documentare menționate mai sus, care au deservit muzeul. Mai mult, această inițiativă a îmbinat deosebit interesele elevilor pentru social media cu nevoile societății de a crește o generație care iubește și înțelege natura. O mare parte din exponatele cu care au lucrat provin din zona Arieș și sunt reprezentative pentru biodiversitatea care poate fi descoperită în cele două arii protejate, aflate în proximitatea colegiului: Cheile Turzii și Cheile Turului.

„Școala noastră își dorește foarte puternic să dezvolte o cultură care să stimuleze dezvoltarea copiilor prin curiozitate și civism. De foarte multe ori, nemulțumirile copiilor față de sistemul de învățământ din România deplâng caracterul abstract și teoretic al cunoștințelor abordate la clasă. La Colegiul Național "Mihai Viteazul" veți găsi frecvent un altfel de mediu, în care eu, împreună cu colegii mei, ne străduim să creăm experiențe pentru copii care să conecteze tematicile abordate la clasă cu activități practice ancorate în problemele comunității locale. Orașul nostru este un oraș turistic cunoscut la nivel național datorită Salinei Turda și conectat local într-un circuit turistic larg de bogății naturale care merită vizitate, precum Cheile Turzii, Cheile Turului și Cheile Borzești. Practic, prin acest tip de activități, copiii învață științe, se îndrăgostesc de natură, deservesc comunitatea promovând elemente de turism local și își dezvoltă competențe pe care le pot valorifica în carieră”, transmite Ligia Mînican, director adjunct al Colegiului Național "Mihai Viteazul"

Considerăm că, chiar și pornind de la inițiative mai mici, precum dezvoltarea colaborativă cu elevii de ierbare, terarii și diorame, se pot pune bazele unor mici "muzee" în orice școală, gestionate participativ de comunitățile școlare. Evident, valoarea lor științifică sau culturală la început nu va fi foarte mare, însă impactul lor educațional și personal în dezvoltarea copiilor poate fi enorm. Mai mult, imaginați-vă doar în ce se pot transforma acestea în 100 de ani.

 

 

 

 

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS