Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

24
Fri, Sep
132 New Articles

Jocul cu cifrele pandemiei pare o pălărie prea mare pentru autorităţi. Iar deciziile se iau în funcţie de cifre

Agora
Tools
Typography

Şi altădată am semnalat harababura din raportările autorităţilor, dar se pare că nu interesează pe nimeni. O facem şi de data asta şi, ca şi în cazurile anterioare, lucrăm cu materialul clientului.

Mai pe scurt, autorităţile transmit încontinuu cifre peste cifre peste cifre şi iau decizii în funcţie de cifrele pe care ele, autorităţile, le transmit. Iar deciziile afectează cetăţenii, care cetăţeni - destul de mulţi din păcate - stau şi se uită la cifre ca curca-n lemne, mulţi nepăsători, alţii indolenţi, dar toţi revoltaţi când autorităţile vin cu decizii care lor, acelor cetăţeni, nu le convin.

Cam ăsta e tabloul de ansamblu.

Mai pe lung (dar şi particularizat), de această dată vă prezentăm două situaţii: una referitoare la numărul deceselor în judeţul Cluj şi alta referitoare la numărul reacţiilor la vaccin.

Dacă vă interesează, citiţi, dacă nu, treceţi mai departe (de exemplu treceţi pe tik-tok).

Pentru cei interesaţi, să purcedem, aşadar!

Pe grupul de comunicare cu presa al Instituţiei Prefectului Judeţului Cluj, se oferă zilnic un buletin informativ cu tema “situaţie măsuri COVID-19” în care sunt raportate zilnic diverse numere care sugerează evoluţia situaţiei pandemiei la nivelul judeţului.

Astfel, în 21 martie s-a raportat un total decedaţi (de la începutul pandemiei) de 588, din care 396 având domiciliul în judeţul Cluj:

În 22 martie s-a raportat un total decedaţi (de la începutul pandemiei) de 591, din care 399 având domiciliul în judeţul Cluj:

În 23 martie s-a raportat un total decedaţi (de la începutul pandemiei) de 595, din care 341 având domiciliul în judeţul Cluj:

În 24 martie s-a raportat un total decedaţi (de la începutul pandemiei) de 600, din care 404 având domiciliul în judeţul Cluj:

În 25 martie s-a raportat un total decedaţi (de la începutul pandemiei) de 604, din care 407 având domiciliul în judeţul Cluj:

Din datele de mai sus, rezultă următoarele:

Data Total decese Decedaţi cu
domiciliul în judeţ
La zi Faţă de
ziua anterioară
La zi Faţă de
ziua anterioară
21 martie 588 - 396 -
22 martie 591 +3 399 +3
23 martie 595 +4 341 -58
24 martie 600 +5 404 +63
25 martie 604 +4 407 +3

Aşadar:

  • în 22 martie totalul deceselor la nivel judeţean a crescut cu 3, toţi trei fiind din judeţul Cluj
  • în 23 martie totalul deceselor la nivel judeţean a crescut cu 4, dar numărul total al deceselor al celor cu domiciliul în judeţ a scăzut, ceea ce înseamnă că în judeţ au înviat 58 de persoane
  • în 24 martie totalul deceselor la nivel judeţean a crescut cu 5, din care 63 cu domiciliul în judeţul Cluj

Da, înţelegem, sigur, s-a greşit numărul decedaţilor cu domiciliul în judeţ la raportarea din 23 martie. Da, aşa e... scuza e bună.. dar indolennţa şi nepăsarea autorităţilor privind datele “oficiale” transmise către opinia publică nu contează, nu? Autorităţile mereu au scuze, dar cetăţenii care nu mai au încredere în autorităţi tocmai din cauza a astfel de gafe, sunt de blamat, nu?

Bun! Acum să trecem la raportările privind datele referitoare la reacţiile privind vaccinarea.

În acelaşi grup de comunicare, jurnaliştii sunt informaţi şi despre situaţia cu vaccinările.

Astfel, pe 22 martie au fost 0 (zero) reacţii adverse, totalul de reacţii până la acea dată fiind de 286:

Pe 23 martie, la fel: au fost 0 (zero) reacţii adverse, totalul de reacţii până la acea dată rămânând 286:

Pe 24 martie au fost tot 0 (zero) reacţii adverse, dar totalul de reacţii până la acea dată a sărit la 288. Say whaaat?

În fine...

Pe 25 martie, însă, a fost raportată o singură reacţie adversă, totalul devenind 289:

Adică deja se număra cu două în plus, acele două venite fie din burtă, fie din pix, fie de nicăieri, fie de altundeva... Dar de altundeva, de unde?

Într-un exces de credulitate l-am abordat pe prefectul Szilárd Tasnádi şi i-am semnalat situaţia, prefectul răspunzând cât se poate de corect: “O să sesizez colegilor și dacă este vorba despre o eroare, vom corecta acest lucru. Mulțumim pentru atenționare”.

După ce, la rândul nostru, ne-am exprimat opinia că cel mai probabil e vorba de o eroare, prefectul a completat: “De multe ori sunt reacții adverse raportate ulterior. Am avut reacții adverse raportate și la 5 zile. Dar verificăm.”.

Noi ne-am extins opinia: “ok, s-au raportat la 5 zile... dar macar sa le aloce pe toate unei zile si cifrele adunate sa dea un rezultat care sa nu trezeasca niciun fel de suspiciune...

Şi cu atât am rămas!

N-am mai primit niciun răspuns, nu ni s-a comunicat dacă a fost sau nu o greşeală iar lucrurile merg bine mersi în continuare cu acel plus de două unităţi în totalul de reacţii adverse...

E bun aşa, nu?...

Adică las’, bă, că merge ş-aşa... Fie lumea nu e atât de atentă, fie uită, fie noi (autorităţile) n-avem chef vreme să răspundem sau să actualizăm datele... Dar e bine aşa... Ce-a fost a fost, nu ne mai pierdem vremea privind în urmă, că nu mai contează! Trebuie să privim înainte, că valurile pandemiei de acolo vin, din viitor... Ce a trecut e bun trecut, viitorul contează nu ce n-am făcut noi în trecut, nu?

Atunci somn uşor şi carantinare plăcută! (Da' numa’ să nu ziceţ' că n-am semnalat, chiar şi lucrurile mărunte).

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS