Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

28
Sun, May
147 New Articles

Atac cibernetic sub sigla Poşta Română?

Agora
Tools
Typography

Mare e şi grădina internetului! N-om fi noi printre cei mai deştepţi, dar nici aşa de proşti cum ne cred unii. Deci hai să vedem cum e cu întâmplarea!

Cu ceva vreme în urmă primesc un mesaj prin e-mail cum că:

“Aveți un pachet care trebuie livrat, dar a fost reținut din cauza adresa de livrare.
este incorectă.
Editați-vă informațiile personale și adăugați o adresă de livrare validă pentru
a finaliza procesul de livrare.”

După ce mi se oferea un cod de livrare - DA053884562RO - mi se mai aduceau la cunoştinţă şi următoarele

“Costul unei comenzi de re-livrare este de 4.99 RON”.

În rest, sigla Poşta Română (în mesaj logo-ul era direct cu link spre https://logos-download.com/wp-content/uploads/2019/07/Posta_Romana_Logo.png) iar în - să-l numim - “footer-ul” mesajului apăreau alte elemente menite să dea o credibilitate cât mai mare mesajului. Interesant era, totuşi, că adresa de e-mail din footer - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - era una validă, chiar spre serviciul de suport clienţi al Poşta Română.

Oricum, era clar, din mesaj, că roboţii încă nu au abilitatea să traducă bine în limba română, însă şi mai clar era că  totul e o încercare de înşelătorie

În primul rând expeditorul mesajului era “Pşota Română”, mesajul fiind expediat de pe adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Ca orice nepriceput, am întrebat direct la google - adică în search bar. Google a dat din cap că nu. Adică nu ceva demn de luat în considerare.

Atunci am zis că hai să întrebăm la indicata sursă a mesajului: Poşta Română.

Am intrat pe site-ul posta-romana.ro/suport-clienti.html unde am utilizat formularul de contact în sensul că le-am trimis următorul mesaj:

“Am primit un e-mail despre esuarea livrarii unui presupus colet (cod livrare: DA053884562RO). Mesajul primit este cu sigla Posta Romana. Despre ce e vorba?”.

Simplu şi la obiect, în speranţa că, până la urmă, cineva ne va răspunde.

Şi ne-a răspuns (exact de pe adresa despre care ziceam mai sus că ar fi validă)! Anume cum că:

“Bună ziua,

Mesajul primit de dumneavoastră nu este transmis de Poșta Română.
Periodic prin social media și pe site ne informăm clienții despre astfel de atacuri cibernetice efectuate în numele Poștei. Reprezentanții companiei noastre au luat măsurile necesare și au raportat toate atacurile semnalate de clienti, către entitățile responsabile.
În situația în care cunoașteți pe cineva care a primit un mesaj asemănător, este bine să-i recomandați măsurile de mai sus.
Dumneavoastră aveți posibilitatea de a verifica proveniența e-mail-ului adresându-vă provider-ului care v-a pus la dispoziție contul.

Cu stimă,
Elisa Palașcă
Echipa Suport Clienți
#PoștaRomână  Suntem aici pentru clienții noștri.
Scrie-ne la This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau sună la 021.9393

Atenționare! Poșta Română nu solicită clienților prin e-mail să furnizeze informații bancare, numere card, coduri pin și nici efectuarea de plăți on-line ale unor taxe de livrare! Vă recomandăm să verificați informațiile din e-mailurile primite înainte de a da click.”.

Deci era clar: cineva a vrut să “ne facă” de 4.99 RON. (Sau mai mult?)

Interesant rămâne scopul mesajului iniţial în momentul în care îţi oferă ca modalitate de contact adresa “oficială”.

Acesta a fost un “incident” mai mult sau mai puţin grav - cred că în toată procedura aflării de informaţii şi a scrierii acestor rânduri, cel puţijn energie electrică s-a consumat mai mult de 4.99 RON. Însă problema nu trebuie pusă greşit.

Oamenii - office@davino.co.za - au ieşit şi el la pescuit în ideea că dacă pică, pică. Acuma că nu înţelegem noi ce (le) pică, e una, dar ei sigur înţeleg, din moment ce, totuşi, au ieşit la phishing (joc de cuvinte fonetic).

Pe de altă parte, dincolo de uşurinţa vieţii cotidiene pe care o oferă digitalizarea într-o lume tot mai nebună, tot mai agitată, tot mai grăbită să rezolve totul instantaneu, se dovedeşte odată în plus că aceste sisteme informatice sunt vulnerabile si nu oferă întotdeauna cea mai mare siguranţă. Să fie nesiguranţa preţul plătit pentru “uşurarea” vieţii şi îmbrăţişarea, fără echivoc a modernismului?

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS