Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

De ce a facut Doru Anca o noua conferinta de presa

Diverse
Typography

Liderul filialei turdene a PRM Turda a "ieşit" într-o nouă conferinţă de presă încă înainte ca oamenii muncii de la oraşe şi sate să dea iama prin hypermarket-uri pe care să le golească de mici, ceafă de porc şi bere.

Ca de obicei, într-o conferinţă de presă Doru Anca se referă la mai multe subiecte pe care le consideră importante pentru comunitate, pentru oraşul în care lumea nu l-a mai ales consilier local după ce a deţinut această funcţie chiar opt ani de zile.
Problemele abordate de liderul PRM Turda în cea mai recentă conferinţă de presă au fost diverse însă, pentru a fi cu toţii mai aproape de ceea ce-a spus Doru Anca preţ de vreo peste 40 de minute, am găsit potrivit să selectăm, cu citate, parte din modul de abordare şi de prezentare a situaţiilor identificate ca probleme.

Activitatea economico-financiară a municipiului
"S-a încheiat trimestrul întâi şi normal era ca în şedinţele Consiliului Local (...) administraţia locală... trebuia prezentat în special pe site şi şi în şedinţele Consiliului Local analiza economico-financiară şi situaţia bugetului la sfârşitul lunii martie".
"Am solicitat (...) această situaţie întrucât este interesant de văzut la această dată care este gradul de încasare a taxelor şi impozitelor directe".
"Voi continua să solicit (...) ca serviciul de venituri şi serviciul de cheltuieli să ne prezinte această situaţie întrucât sunt taxele şi impozitele percepute de la cetăţenii municipiului şi prin însumarea acestor taxe şi impozite primarul este obligat să deruleze execuţia bugetară pe lunile care au mai rămas, în conformitate cu bugetul aprobat la începutul anului".
"Am avut discuţii atât cu domnul primar Ştefănie cât şi cu mai mulţi consilieri cu care am încercat să aprofundez toate situaţiile apărute".
"Atât primarul cât şi consilierii pe care i-am contactat, cât şi site-urile primăriei (?!? - n.r.) atestă faptul că începând din luna mai se vor derula lucrările de investiţii la nivelul municipiului".

Drumuri
"Am discutat în special cu primarul, mă interesa (...) să vedem dacă se asigură fondurile necesare pentru lucrările de amenajare a străzilor".
"Am văzut şi intervenţia domnului director general Matei Cristian, mai demult, să folosim cei 1,3 milioane (bani la dispoziţia Primăriei Turda dintr-un credit mai vechi - n.r.) pentru reabilitare de străzi pe raza municipiului Turda".
"Această sumă împreună cu cele 3,3 milioane care au fost afectate prin bugetul local pentru amenajarea de străzi vor alcătui suportul pentru această operaţiune".
"Am consultat site-ul CNADR-ului şi (...) 1 kilometru de reabilitare merge de la 300.000 de euro până la vreo 600.000 de euro".
"Făcând o socoteală simplă, cu banii pe care îi avem la această dată, mie mi-a ieşit cam 3 kilometri, 3 kilometri şi ceva".
"Din discuţiile care le-am avut cu primarul - şi aici îi dau dreptate - zice să se modernizeze Războienii şi apoi Petru Maior ca să se închidă inelul şi să se scoată circulaţia începând de pe podul Arieşului, să se treacă la evacuarea şi circuitul autovehiculelor să iasă pe podul... ăla-i pod numa' de 5,5 tone după cât ţin eu minte, în micro...".
"I-am sugerat primarului următoarea figură: ca să se mai degreveze suma respectivă, să ia contact cu domnul Berchişan - şi insist! - care are exact firmă de construcţii, să participe şi el cu o cotă parte la reabilitare în special a străzii Războieni".
"L-am întrebat pe primarul şi pe cei doi consilieri locali, în special Cristian Felezeu - îmi place grozav băiatul - despre situaţia la Domeniul Public. (...) Îmi aduc aminte că atunci când a luat fiinţă această societate am avut obiecţiuni în ceea ce priveşte includerea în obiectele de activitate a problemelor horticole, dar ştiu io că era menţionat că sunt lucrări care se pot face cu atribuire directă".
"Opinez şi eu ca aceste lucrări să fie făcute de societatea noastră, întrucât e vorba de vreo 60-70 de angajaţi şi ar fi păcat ca aceştia să nu aibă unde să îşi desfăşoare activitatea în acest an".
"Am întrebat pe primarul şi pe Critian Felezeu de ce societatea nu participă la licitaţii pentru subcontractarea anumitor porţiuni... de exemplu a apărut porţiunile de autostradă. (...) Felezeu interesant răspuns mi-a dat: «Da' dumneata ştii, domnu' inginer, că au tehnologie pe gaz?»".
"Ţin minte că Nichita a lucrat foarte mult cu Ben-Ben şi, ca dovadă, cred că-i transferat la o firmă de-a lui domnu' Rus, dar s-a putut lucra".
"Consilierul mi-a explicat sofisticat - ingineru-i pus la punct - că costă mai mult decât la restul firmelor care produc acest amestec de asfalt. Muream din lume şi nu ştiam că amestecu ăla-i pe gaz".
"Directorul de la Domeniul Public dă un interviu că vor folosi 50.000 de lei pentru investiţii (...) Părerea mea este că acest sume să le folosească să modernizeze procesul de producere a amestecului şi să participe la licitaţie".

Apă, canal...
"Pe site-ul la Compania de Apă prioritar este ca în lista de investiţii este strada Potaissa, s-a lansat notă de comandă..."
"Acolo trebuie înlocuită o porţiune de vreo 800 de metri liniari de apă şi în jur de vreo 80-90 de branşamente".
"În luna aceasta Compania de Apă va avea front de lucru pe cele două obiective".
"Paralel am făcut intervenţie la directorul Companiei de Apă, întrucât spunea că urmează o perioadă de recenzare a străzilor care nu au la această dată apă şi canal."
"Au fost omise o serie de străzi, şi în lungime destul de mare, nu am acuma la mine cifrele respective, era 114 kilimetri, mi se pare, la apă şi vreo 134 la canal, sau invers... şi, nu ştiu, 94 din apă s-au rezolvat şi vreo 20 de kilometri şi ceva nu. Deci, oricum, după inventariere urmează etapa a doua (...) văd că în bugetul de cheltuieli pe anul 2014 sunt prevăzute cota noastră de finanţare de 400.000 de lei la aceste probleme".

Reabilitarea podurilor
"Am avut discuţii şi cu primarul şi cu mai mulţi consilieri... în special podul de peste râul Arieş este problema clară. Primarul susţine clar că este licitaţie făcută pentru reabilitarea podului (...) şi operaţiunea are prevăzută în buget circa 2,5 milioane".
"Interesant este faptul cu celălalt pod, care face legătura cu fostul DN 15. Poliţia locală mi-a înaintat, la iniţiativa mea, o adresă prin care stipulează faptul că se degrevează de orice accident care se întâmplă întrucât o parte din balustradă este deplasată în dreapta şi nu mai vorbim de trotuare şi nu mai există ecartament în care şi pe care copiii care vin din fosta colonie să vină la şcoală, nu mai au pe unde circula".
"Deci am insistat şi pe lângă domnul senator Cordoş, acuma tre' să-l caut şi pe domnul Mircea Irimie... Într-adevăr este un litigiu între primărie şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri în ceea ce priveşte aparteneţa administrativă a podului respectiv. Problema trebuie rezolvată şi să vedem cui rămâne podul".
"Şi domnul deputat Irimie şi domnul Cordoş, după părerea mea, au obligaţia să intervină să se găsească, prin rectificări bugetare - atât unitatea teritorial-administrativă cât şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri - fonduri pentru rezolvarea acestei probleme".

Reabilitarea centrului istoric
"Am văzut în şedinţa din 24 (aprilie - n.r.) suma de 350.000 de roni pentru reabilitarea acestui centru".
"Io ţin minte în 2012 că lucrarea a început atuncea (...) şi nu înţeleg ce reprezintă sumele respective".
"Proiectul e semnat de doamna Bungărdean. Sunt bani care se obţin".
"«Pentru îmbunătăţirea PUG-ului...» Când mă uit, PUG... stai puţin aşa! Io ştiam exact sigur: PUG-ul trebuia modificat, deci din 1999, după lege, 10 ani de zile, Planul Urbanistic General, deci în 2009 trebuia modificat".
"Am avut intervenţii în sensul că dom'le nu putem lucra într-un centru ca ăsta fără Plan Urbanistic General. Înseamnă că şi ce-am realizat aicea era Plan Urbanistic Zonal, ori e în afara legii pentru că atuncea fiecare construieşte pe zonă şi nu ne mai încadrăm în PUG".
"Io ştiu exact că s-au efectuat lucrări aicea, nu mai ştiu valoarea lor. Dacă această sumă este necesară pentru a achita datoriile respective, atuncea cred că lucrarea a fost executată de către Domeniul Public. Dacă se acoperă cu aceste fonduri lucrarea respectivă, este o anumită problemă. Trebuia făcută recepţie parţială, trebuia făcută recepţie totală şi trebuiau justificate fondurile respective".

Parcul Zoo
"Aici am avut discuţii cu doctorul Mate Csaba. Văd două milioane şi ceva afectate. «Măi băiatu', care este situaţia? Aveţi recepţia parţială făcută?», «Nu... firma respectivă a intrat în insolvenţă»... Mă, deja-i gravă situaţia!..."
"«Doctore dragă, dacă firma intră-n insolvenţă, să vedem cât s-a cheltuit cu ea, de ce nu şi-a terminat lucrările după contract, tre' făcută acţiune în instanţă, cine se face vinovat?»".
"Sunt sume destul de mari acolo care s-au vehiculat şi să vedem care este situaţia".
"Atunci când am degrevat grădina zoologică, i-am explicat acestui doctor - simpatic din punctul meu de vedere - «Vezi ce faceţi cu animalele!», «Le mutăm la Târgu Mureş», «Cum le mutaţi? Sunt dintre ele care au vârsta de casare, sunt dintre ele care să vii cu ele înapoi. Mă interesează, la această dată, poneii unde-s?»"
"Şi zic «Cât îi valoarea de inventar?», «Păi nu o am la mine...», «Doctore, dau un exemplu, 17 miliarde pe puţin a fost valoarea tuturor, nu vorbim de obiecte, mese, scaune şi aşa mai departe, le-ai dus, le-ai aranjat, începând de la peşti, râme, broaşte şi aşa mai departe, tu vii să vedem ce ai făcut cu ele»".

Spitalul Municipal Turda
"Am văzut mare prietenie între preşedintele Consiluiului Judeţean şi Ştefănie. Totuşi, nu înţeleg care este situaţia spitalului."
"M-am uitat pe site-ul Ministerului Sănătăţii. Spitalul din Turda figurează cu 880 de paturi. L-am întrebat pe doctoru' (Vasile Grumaz - n.r.). «1230..» Hopa!"
"Dacă diferenţa de la 880 la 1230 nu se rezolvă, tot aşa se va întâmpla. Fondurile astea nu le poţi asigura din bugetul Consiliului Local. Aceste probleme trebuie rezolvate la nivel de Casa Naţională de Sănătate"
"PSD-ul are acuma reprezentanţi la Casa Naţională de Sănătate. Dacă n-au fost în stare să-şi rezolve problemele când era Buşoi preşedintele Casei Naţionale de Sănătate, la această dată spitalul, plătind la 1220 şi personal şi aşa mai departe, deja nu mai intrăm în grevă, cum liberalii, săracii, din Consiliul Local fac grevă că nu le asigură fondurile respective. Aici este o problemă de acreditare".
"Cel mai bun lucru era, la momentul la care doctorul Grumaz a preluat conducerea acestui spital, dăm drumul la un audit, astea sunt problemele, doamna Bica, dumneavoastră aţi făcut problemele respective, dumnealui trebuie să preieie pe inventar, în afară de mese, scaune şi aşa mai departe, situaţia financiară".
"Dacă te duci să-ţi dea acreditarea, ţi-o dă la 880 de paturi şi păţim ca şi Câmpia Turzii. (...) Şi intri la spital de categoria a patra".

Sport
"Am avut o discuţie foarte fructuoasă cu cel mai bun prieten al meu, domnu' Corpodean, şi i-am explicat nişte fenomene şi i-am zis «Mă, uită-te aicea! Vezi că nu acordă federaţia română licenţiere pentru echipele de categoria întâia. S-o dus Vasluiu', să duce Braşovu', Hagi cu ăştia să duce pentru puncte... Şi fii atent aicea: dacă credeţi că o duceţi în continuare cu bani de la bugetul de stat vă înşelaţi!»".
"Zic: «Io am posibilitatea să intervin la Federaţia Română de Fotbal - şi noi doi am mai discutat - să faceţi aicea un centru mare de copii şi juniori cu fonduri atrase.» Se uită el... «Gata, rezolvăm!»... Nu ştiu ce înţelege, cum înţelege...".
"Asta ar trebui să fie soluţia pentru cele şase stadioane care se vor duce, că nu se îngrijesc, nu se fac investiţii... Să atragem fonduri şi să nu lăsăm un oraş cu tradiţie ca şi ăsta să ne prăbuşim, întrucât fondurile şi controalele care vor veni, indiferent că vopsim fondurile pe 350 sau pe 215, cu care se confrunctă contractul la handbal..."
"Cu banii pe care-i ai, 750.000, tu dai acuma cu nasu' în play-out şi joci trei meciuri şi consumi într-un an de zile 750.000. I-am explicat frumos: «Dorele dragă, dacă tu vrei să înţelegi, bine, dacă nu fă ce vrei, pentru că viitorul nu te va ierta niciodată»".
"Cu totul altfel este situaţia la handbal. Echipa este într-un tren (?!? - n.r.) ascendent, văd că merge în play-out, este o altă situaţie aicea, în sensu' că îs pă contract".
"Este un contract de cooperare, tu vii cu sume, ai abonamente, intrare şi aşa mai departe, restul plăteşte Consiliul Local..."
"Trebuie să înţelegem omeneşte: toate cluburile din străinătate, atât de handbal cât şi de fotbal şi aşa mai departe se autofinanţează"
"Dacă nu vedem în faţa ochilor (...) că toate cluburile se autofinanţează, obligatoriu ne prăbuşim aicea şi atuncea nu că un consilier sau un locuitor vine şi pune problema că «Doim'le, de ce n-aţi luat măsuri?»".

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS