Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

Cristina Burciu, PNL: Sprijin real pentru pensionarii care primesc pensiile prin virament bancar

PNL
Typography

La propunerea parlamentarilor PNL, Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat cu unanimitate de voturi Proiectul de lege pentru completarea art.109 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Actul normativ instituie posibilitatea transmiterii de către Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, a documentului de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru plata în cont curent sau cont de card. Potrivit legii, aflată în prezent la promulgare, documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăți drepturilor pensionarilor care au optat pentru această modalitate.

Necesitatea acestei modificări legislative era absolut necesară, în condițiile în care articolul 109 din legea privind sistemul unitar de pensii publice stabileşte modalitatea prin care sunt plătite pensiile către beneficiari şi, de asemenea, modalitatea prin care sunt distribuite documentele de informare cu privire la sumele plătite, respectiv „talonul mov”, către pensionarii care au optat pentru virarea sumei în contul de card sau în contul curent.

Din numărul total de 4,66 milioane de pensionari aflaţi în plată în luna februarie 2021, aproximativ 40% primesc pensia prin virament bancar. Pentru aceştia, CNPP transmite odată cu virarea sumelor în cont şi documentele de informare (talonul mov) cu privire la sumele plătite, în format fizic (hârtie), prin Poşta Română, pentru a fi înmânate lunar la domiciliul/reşedinţa lor. Pentru persoanele care încasează pensia în contul curent sau în contul de card, în situaţia în care nu au fost găsite la domiciliu, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), se păstrează la sediul oficiului poştal pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Semnalele primite de la pensionari indica  nemulţumirea acestora pentru faptul că taloanele mov sunt, de cele mai multe ori, rătăcite, sau efectiv întârzie să le fie livrate. Pentru a remedia această situație neplăcută, era imperios necesară nevoia de a oferi pensionarilor aceste documente în format electronic.

Majoritatea acestor persoane au optat pentru a primi pensia în cont bancar tocmai pentru a evita ca pensia să le fie livrată în numerar la domiciliu şi doresc ca şi documentele (taloanele de pensie) doveditoare să le fie livrate în format electronic.

Consider lăudabil proiectul votat de Camera Deputaților, mai ales că operaționalizarea noii legi nu presupune cheltuieli suplimentare de la bugetul de stat şi nici noi obligaţii pentru contribuabili. Dimpotrivă, modificarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice va conduce la diminuarea cheltuielilor CNPP generate de livrarea fizică a taloanelor prin operatorul Poşta Română.

Deputat PNL Cluj,
CRISTINA BURCIU

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS