Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

17
Mon, May
230 New Articles

Tudor Ștefănie - "Turda la răscruce de drum: între iresponsabilitatea unora și responsabilitatea altora!"

PNL
Typography

Turda 2004, după 8 ani de guvernare PSD: orașul a fost declarat ”zonă defavorizată”, șomajul atingea 25%, iar locuitorii nu aveau nicio perspectivă, după ce industria a fost pusă pe butuci. La vremea respectivă, candidatul la funcția de primar, Tudor Ștefănie, ar fi putut câștiga alegerile arătând toată hidoșenia care trona în acele timpuri de guvernare pesedistă. N-a făcut-o, pentru că iubea Turda! Așa că a preferat să prezinte imaginea a ceea ce Turda putea deveni... Și a câștigat! Iar alături de el, Turda și turdenii! 

Se spune că ”frumusețea este în ochii privitorului” și știm cu toții că așa este, pentru că frumos/urât este, până la urmă, o alegere subiectivă. Ceea ce poate părea unuia frumos, altuia i se pare urât. Suntem diferiți și trebuie să acceptăm asta. Problema, însă, apare atunci când o etichetă de tipul ”frumos/urât” poate afecta viitorul unei comunități. Când presa internațională vorbește în termeni elogioși de Salina Turda, ca obiectiv turistic de importanță mondială (celebra publicație de turism, Business Insider, a catalogat Salina Turda drept ”cel mai frumos loc subteran din lume”!), apreciind ”frumosul” și catalogând zona noastră cu această etichetă, noi toți am avut de câștigat. Turda a fost vizitată de peste 550.000 de turiști în anul 2015, localitatea a apărut menționată în celebre publicații mondiale (inclusiv la CNN!), care o recomandau ca destinație turistică, mulți turdeni au câștigat de pe urma acestor turiști, iar societatea care administrează obiectivul turistic a avut un profit record, de circa 3.000.000 de lei. Conform prevederilor legale, 50% din acest profit a fost vărsat la bugetul local, banii putând fi investiți astfel, pentru creșterea calității vieții în municipiu, indiferent că e vorba de lucrări de asfaltare sau alte investiții. Când, în schimb, presa națională ne cataloghează în fel și chip, cu o frecvență care coincide cu ciclurile electorale, aruncând eticheta de ”urât” asupra comunității, noi toți avem de pierdut! 

Înaintea alegerilor din 2012, Antena 3 prezenta ”Turda, orașul otrăvit”, aruncând o pată de imagine asupra întregului oraș, din dorința de a lovi într-un singur om: Tudor Ștefănie. Consecința: un important proiect investițional (”Floare de sare”, proiectul unui complex hotelier în zona Salinei Turda) și-a pierdut brusc interesul pentru niște potențiali investitori arabi. Și a pierdut Turda, enorm! Istoria se repetă: în 2016, pe postul B1 TV, Turda este prezentată drept un oraș mizer, iar investiția de la Salina Turda, cu bani europeni, este pusă sub semnul întrebării. Asta după ce, cu câteva zile înainte, Agenția Națională de Turism tocmai semnase un acord prin care Salina Turda devenea brand național în turism, urmând a fi prezentat și promovat ca importantă destinație turistică. Cine va avea de pierdut de pe urma acestei campanii negative, plătite la nivel național, împotriva Turzii? Noi toți! Pentru că într-un război de acest gen nu vor exista învingători și învinși, ci numai învinși... Este ceea ce Tudor Ștefănie a înțeles în 2004, preferând să transforme un ”urât” (zonă defavorizată), într-un ”frumos” (destinație turistică recomandată la nivel mondial), fără să accentueaze urâtul. Pentru că, dacă ar fi făcut asta, frumosul proiect Salina Turda nu s-ar mai fi putut realiza niciodată! Pentru că toți știm: înainte de orice, contează imaginea pe care noi o promovăm!

Cei care prezintă urâtul, cei care atacă localitatea, împroșcând-o cu mizeria unor cuvinte care vor rămâne o pată pe obrazul municipiului, au un singur scop: unul electoral, respectiv câștigarea alegerilor! Nu-i interesează dacă, după aceea, Turda va avea de suferit de pe urma campaniei negative, virulente și insistente pe care au declanșat-o. Așa cum nu i-a interesat nici când proiectul investițional ”Floare de sare” a pierdut interesul investitorilor arabi. Ei au mașini de lux, sunt bogați, trăiesc bine, iar de suferit suferă doar turdenii... O atitudine iresponsabilă pentru viitorul acestei comunități. Pentru că, să nu credeți că în New York, de exemplu, nu poți filma și locuri inimaginabile pentru orice turdean (ghetouri mizere și zone suburbane, în care tronează mizeria și clădirile infecte). Însă, ceea ce se prezintă, ca promovare, este doar imaginea acelei metropole spectaculoase, care te îndeamnă s-o vizitezi. Și acolo există ambele fațete ale dualismului frumos/urât, așa cum există peste tot în lume, însă ei au înțeles că dacă și-ar promova urâtul, ar pierde întreaga comunitate!

În 5 iunie, avem de ales: votăm un ”urât” prezentat de PSD, acceptând astfel că nu mai avem nici o perspectivă (și după o asemenea etichetă pe care am accepta-o prin vot, Turda ar fi condamnată la lipsa oricăror investiții, mult timp de acum încolo), sau vom prefera să votăm perspectiva dezvoltării ”frumosului”, cu ajutorul PNL, partid care a demonstrat că poate gestiona eficient o resursă cum este Salina Turda, în beneficiul tuturor (în perioada în care PSD și PPDD au controlat Salina Turda, profiturile au fost de 4-5 ori mai mici decât în perioada în care același obiectiv turistic a fost gestionat de manageri cu viziune liberală; după cum se menționa anterior, profitul intră la bugetul local, în beneficiul tuturor locuitorilor, nu al unui grup de interese!).

Dumneavoastra decideți asupra viitorului propriului oraș, un oraș în care trăiți și în care vor trăi și copiii dvs! Și așa este normal și firesc... Pentru că e o opțiune. Iar omul are liberul arbitru (dreptul de a alege), menționat inclusiv în Biblie. Cu mâna noastră, cu ștampila în mână, ne decidem viitorul pe mulți ani! Vom alege între a fi locuitorii unui oraș mizer, poluat, otrăvit sau ai unui oraș cu un potențial fantastic de dezvoltare, apreciat de străinii care ne vizitează... Iar fiecare dintre noi vom decide!

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS