Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

05
Sun, May
94 New Articles

Cum a căzut Ziarul 21 în mijlocul “transferului” informaţional

Actualitate
Tools
Typography

Bloggerul Petru Zoltan Egyed - cunoscut în mediul online ca Zolty Bogata - s-a arătat nemulţumit de faptul că Ziarul 21 ar fi publicat “minciuni” la adresa sa, în legătură cu rezultatul unei campanii desfăşurate de AMD Topografie.

Concret, Zolty a fost nemulţumit de faptul că Ziarul 21 ae fi publicat o ştire al cărei titlu era “AMD Topografie a achiziţionat un cărucior electric nou pentru Zolty din Bogata”, fapt care, susţine bloggerul, nu ar fi adevărat.

La fel cum a menţionat-o şi în discuţia telefonică pe care am avut-o, Zolty a şi postat pe reţeaua de socializare facebook nemulţumirea sa: “ZIARUL 21, când publici o știre, nu te documentezi prima dată? Puteați să mă întrebați prima dată pe mine sau AMD Tipografie, nu să scrieți minciuni :( , induceți cititorii în eroare. Vă rog citiți ce am scris pe Blog mai întâi și ștergeți minciunile”.

Ce l-a nemulţumit aşa de tare pe Zolty, ce a considerat acesta a fi minciună?

Adevărul, susţine Zolty, este că AMD nu a achiziţionat pentru el un cărucior electric nou, aşa cum se arăta încă din titlul ştirii publicate de Ziarul 21.

Contactat telefonic, autorul articolului, Adrian Soporan, spunea că a luat informaţia de pe pagina de facebook a AMD Topografie şi scriind câteva rânduri în introducere despre campania derulată, a prezentat citatul exact din postarea de pe facebook.

Să fie, atunci, eroarea în postarea aparţinând AMD?

Hai să vedem!

Postarea celor de la AMD Topografie este următoarea: “Azi l-am vizitat pe Zolty la el acasă, pentru a îi transmite rezultatele campaniei noastre "Împreună pentru persoanele cu dizabilități". Împreună cu clienții noștri din perioada 01 august 2019 - 01 septembrie 2019 l-am ajutat pe Zolty să-și vadă #visul de a avea un cărucior electric nou.

În discuţia telefonică pe care am avut-o cu Adrian Soporan acesta ne spunea că luase legătura cu Zolty şi că au parcurs ştirea în discuţie împreună şi că informaţiile nu conţineau neapărat neadevăruri - campania s-a derulat, Zolty a fost vizitat de reprezentanţii AMD, a primit ajutorul financiar de la AMD etc. - doar că titlul nu era adevărat, respectiv că Zolty nu a primit un cărucior electric nou în urma campaniei derulate de AMD Topografie.

Deci AMD a derulat o campanie, un lucru laudabil, de fapt. Aşa că hai să ne amintim!

“#Împreună susținem persoanele cu dizabilități!
Ajută-l pe Zolty să-și vadă #visul împlinit!
Pentru fiecare lucrare de #cadastru comandată în perioada 1 august 2019 - 1 septembrie 2019, AMD Topografie SRL va #dona, în numele #tău, 10% din onorariul perceput pentru achiziția unui cărucior electric.
FĂ O FAPTĂ BUNĂ ALĂTURI DE NOI!
comandă o lucrare cadastrală în perioada 1 august 2019 - 1 septembrie 2019 și 10% din onorariul perceput va ajunge la Petru Zoltan Egyed din loc. Bogata, com. Călărași, CJ pentru a-și putea îndeplini visul de a avea un cărucior electric.
detalii despre strângerea de fonduri puteți găsi pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/zolty.bogata și pe www.zoltybogata.ro”

Aşadar, AMD îşi invita clienţii să fie parte în campanie, societatea comercială precizând cu subiect şi predicat că “AMD Topografie SRL va #dona, în numele #tău, 10% din onorariul perceput pentru achiziția unui cărucior electric”, mai exact, “10% din onorariul perceput va ajunge la Petru Zoltan Egyed din loc. Bogata, com. Călărași, CJ pentru a-și putea îndeplini visul de a avea un cărucior electric”. O decize demnă de urmat a celor de la AMD!

Ba chiar, din respect pentru clienţii săi, AMD i-a ţinut pe aceştia la curent cu rezultatul campaniei, punctul culminant al acesteia fiind vizita făcută lui Zolty la Bogata, vizită în urma căreia, de dragul transparenţei şi al informării, AMD scria pe facebook că “Împreună cu clienții noștri din perioada 01 august 2019 - 01 septembrie 2019 l-am ajutat pe Zolty să-și vadă #visul de a avea un cărucior electric nou.”.

Revenind la discuţia telefonică avută cu Adrian Soporan - autorul articolului din Ziarul 21 - referindu-se la postare făcută de AMD pe facebook referitoare la finalul campaniei, Adrian Soporan întreba aproape retoric: “Păi tu când vezi că acolo scrie că «l-am ajutat pe Zolty să-și vadă #visul de a avea un cărucior electric nou.», tu ce înţelegi de acolo? Nu că l-au ajutat să aibă un cărucior electric nou?”.

Şi i-am dat, cumva, dreptate.

Pe de altă parte, în postarea sa acuzatoare la adresa publicaţiei Ziarul 21, Zolty scria: “Vă rog citiți ce am scris pe Blog mai întâi”.

Pe blogul său, Zolty scria:

Cu alte cuvinte, în postarea sa de pe blogul personal, Zolty spune că reprezentanţii AMD l-au vizitat pentru a-i oferi suma de bani strânsă în timpul campaniei, o sumă care să contribuie la visul său de a avea un cărucior electric nou. Singura afirmaţie care ar putea lăsa ceva de înţeles, care să ducă spre eroarea “incriminată" de Zolty ar putea fi, cel mult: “...ei au avut dorința de a ajuta și chiar au reușit să contribuie la visul meu de a avea un cărucior electric nou”.

Articolul a apărut în Ziarul 21 şi acesta a fost postat şi de AMD Topografie pe pagina lor de facebook. Interesant este că postarea e datată 18 septembrie (ori atunci a fost postat ori atunci a fost editată) precizarea celor de la AMD fiind: “Titlul e Pompos, dar se referă la campania noastră #Împreună susţinem persoanele cu dizabilităţi”.

Una peste alta, în urma discuţiilor dintre Zolty şi Adrian Soporan Ziarul 21 a modificat titlul şi a adus câteva completări la articol pentru ca să nu mai existe niciun dubiu în privinţa adevărului, Adrian Soporan precizând, în discuţia telefonică pe care am avut-o impreună, că este dispus chiar să se implice în a-l ajuta pe Zolty să mai strângă suma de bani care lipseşte pentru achiziţionarea căruciorului. Şi asta nu ca o compensare a vreunei greşeli totla neintenţionate, ci pur şi simplu dintr-o simplă atitudine pozitivă faţă de întregul context.

Într-un final lucrurile sunt pe calea cea bună însă putem, oare să tragem nişte învăţăminte din întreaga situaţie?

Cum se poate ca intenţii pozitive să aibă un rezultat nedorit?

Pe de-o parte era Zolty cu necesităţile sale, pe de altă parte era AMD Topografie care - într-un mod demn de laudă şi apreciere, am mai spus-o - demarează şi duce la bun sfârşit o campanie pentru a oferi un ajutor unei persoane cu dizabilităţi şi, nu în ultimul rând, cineva doreşte să promoveze public toată această întâmplare. Însă, undeva pe drum, ceva se pierde...

Cel mai probabil, într-un mod neplăcut iniţial dar rezolvat până la urmă, şi această întreagă situaţie poate fi, în ultimă instanţă, un semnal de alarmă care vine să aducă din nou în faţa celor care cred că tot ce zboară se manâncă, faptul că nici pe departe nu trebuie să fim superficiali şi să nu luăm totul de-a gata, pe nemestecate şi poate nu strică să fim mai atenţi atât la ce scriem cât şi la ce citim. Şi asta cu atât mai mult cu cât, mai ales acum, afluxul uriaş de informaţie - bună sau rea, dar de multe ori susceptibilă de a fi doar balast - care inundă până la refuz reţelele pare să fi amputat efectiv capacitatea de a fi atent, de a discerne a celui care “consumă” informaţia.

Aşadar, sfatul nostru (şi e păcat că într-o ţară care se vrea normală e nevoie de un asemenea sfat care ar trebui să fie oarecum intrinsec în relaţia dintre emiţătorul şi receptorul de informaţie) este cât mai multă atenţie atât a celui care transmite informaţia, cât şi celui care o receptează. Altfel, nu vom fi decât victime şi unii şi ceilalţi. Iar cei care ştiu lucrurile astea, le pot folosi şi pot manipula.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS