22
Sun, Oct
183 New Articles

Noi metode de integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale

Diverse
Typography

Reprezentanți ai Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă, instituție de învățământ special aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, au participat, în decursul săptămânii trecute, la reuniunea transnațională în cadrul Proiectului Erasmus+ „Outdoor learning and sport activities”.

Implicarea în asemenea evenimente le va fi extrem de utilă specialiștilor clujeni întrucât experiența și cunoștințele profesorilor din cele patru instituții omoloage partenere îi vor ajuta în procesul de formare profesională. Mai mult decât atât, schimbul de bune practici va contribui la îmbunătățirea procesului de învățare și predare, având un impact semnificativ asupra rezultatelor obținute de elevii cu cerințe educative speciale a declarat domnul Alin Tișe, Președintele Consiliului Județean Cluj.

La evenimentul desfășurat în Funchal, Madeira au participat 22 de profesori și directori proveniți din cinci școli partenere, respectiv Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă, Cluj-Napoca - Romania, Zespół Szkół Specjalnych w Kolbuszowej Dolnej - Polonia, Ozdebir Ozel Egitim Uygulama Merkezi 1. Kademe, Golguk - Turcia, Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva, Funchal – Portugalia și IC Ninni Cassarà, Partinico - Italia.

Calendarul întâlnirii a cuprins vizitarea instituției partenere, o întâlnire cu secretarul Guvernului Regional Madeira la Quinta Vigia, vizite la obiectivele culturale din regiune, precum și participarea la diverse activități cu elevii. Reuniunea a fost organizată în două secțiuni: o secțiune - reuniune transnațională de proiect la care au luat parte directorii instituțiilor și o secțiune de activități de formare/predare/învățare în cadrul căreia profesorii au participat la diverse activități organizate cu elevii în cadrul temei „Descoperind mediul înconjurător prin activități outdoor”.

În urma derulării acestor manifestări, specialiștii clujeni s-au familiarizat cu practicile incluzive aplicate în școlile din regiune și au identificat diverse oportunități de incluziune prin activități sportive și de învățare în contexte diverse, cum ar fi torball, volei, drumeții și activități nautice. La întoarcerea în țară fiecare partener va organiza activități după modelul celor prezentate în cadrul reuniunii iar scenariile acestor activități vor fi cuprinse, la sfârșitul proiectului, într-un ghid de bune practici ce pot fi preluate de toate școlile care doresc diversificarea ofertei educaționale.

Reamintim, în acest context, faptul că grupul țintă al proiectului este format din 73 de profesori și 21 de elevi care participă la activități transnaționale de formare/predare/învățare, beneficiarii indirecți fiind peste 3.000 de persoane - elevi, profesori din școli speciale și școli de masă, părinți ai elevilor, specialiști din cadrul ONG-urilor, precum și alte persoane din comunitate. Coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă, proiectul are o valoare totală de 159.559 de euro și este implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS