Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

27
Sat, Apr
106 New Articles

Homo Economicus la Campia Turzii

Diverse
Tools
Typography

Colegiul Tehnic "Victor Ungureanu" din Câmpia Turzii a găzduit marţi, 27 noiembrie 2012, deschiderea celei de-a doua întâlniri în cadrul proiectului Comenius "Homo Economicus", proicet finanţat din fonduri europene.

La festivitatea de deschidere au fost prezenţi, pe lângă invitaţii din ţările participante, şi directorul Colegiului Tehnic "Victor Ungureanu", Paula Bozdog, viceprimarul Dorin Lojigan sau administratorul public Petre Pop.
Dacă Paula Bozdog a mulţumit invitaţilor din străinătate pentru participare şi şi-a exprimat speranţa că participanţii de peste hotare se vor simţi bine alături de elevii şi de cadrele didactice de la "Victor Ungureanu", viceprimarul Dorin Lojigan spunea: "vă mulţumesc tuturor pentru implicare, sperăm că la finalul acestui proiect veţi pleca cu cunoştinţe noi şi ne veţi prezenta şi nouă un raport de activitate".
Şcolile partenere în proiect provin din ţări precum România, Slovenia, Spania, Belgia, Grecia, Finlanda, Turcia şi Lituania şi, potrivit profesorului coordonator Monica Trif, printre scopurile şi activităţile din cadrul proiectului sunt menţionate:
- tinerii devin consumatori responsabili;
- elevii realizează “coşul zilnic” pentru fiecare ţară împlicată în proiect;
- elevii alcătuiesc chestionare despre obiceiurile de consum şi activităţile de timp liber ale tinerilor;
- elevii aleg magazinele de unde vor colecta preţurile pentru ca apoi să calculeze indicele preţului de consum la 18 produse alese de fiecare ţară în parte;
- elevii călătoresc în alte ţări şi văd impactul crizei economice asupra obiceiurilor de consum şi ale standardului de viaţă;
- călătorind, elevii învaţă să depăşească barierele culturale şi leagă noi prietenii.
Proiectul - cu una dintre întâlniri derulate la Câmpia Turzii - este unul interdisciplinar care se apleacă asupra unor discipline precum matematică, economie, informatică, limbi străine, istorie şi sociologie.
Pe parcursul şederii la Câmpia Turzii, elevii din şcolile partenere cât şi elevii din şcoala gazdă implicaţi în proiect aveau de desfăşurat mai multe activităţi. Printre acestea se numărau vizita de documentare la Salina Turda, muncă de teren în supermarket-urile şi piaţa agro-alimentară din oraş, discuţii pe tema rezultatelor obţinute în timpul muncii în teren precum şi interpretarea rezultatelor, dar şi o vizită la cea mai veche fortăreaţă medievală locuită, cea din Sighişoara, concomitent cu o scurtă istorie a începutului comerţului (comerţul stradal, vânzătorii, tipurile de clienţi, dar şi tipurile de produse vândute în comerţul stradal).
Aşa cum preciza Monica Trif, "proiectul are la bază conceptul teoriei economice «Homo Economicus» potrivit căreia individul acţionează raţional şi din interes propriu când este vorba de propria sa bunăstare".  

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS