Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

25
Tue, Jan
142 New Articles

Grupurile de Iniţiativă Cetăţenească din Câmpia Turzii au devenit operaţionale

Social
Tools
Typography

În cadrul proiectului "PUTEREA DEMOCRAȚIEI PENTRU CETĂȚENI", proiect finanțat de FONDUL PENTRU INOVARE CIVICĂ, cele 5 grupuri de inițiativă cetățenească - Centru, Blocuri 1, Blocuri 2, Sâncrai și Insulă - alese de cetățenii comunităților, au devenit operaționale și au trecut la acțiune.

În perioada 20 februarie - 3 martie 2016 au avut loc primele întruniri ale grupurilor de inițiativă cetățenească la Sediul APC Câmpia Turzii.

Coordonatorul proiectului "PUTEREA DEMOCRAȚIEI PENTRU CETĂȚENI", Nicolaie Dărăban a prezentat obiectivele proiectului și a instruit membrii grupurilor privind acțiunile care urmează să fie desfășurate, subliniind independența grupurilor în luarea deciziilor.

A fost stabilit modul de organizare a GIC-urilor și de comun acord a fost stabilită procedura de lucru care, printre altele, prevede că hotărârile se pot lua cu majoritate simplă, prin consens.

S-a stabilit strategia de creștere a gradului de vizibilitate a GIC-urilor în comunitate și de atragere a cât mai multor susținători, obiectivul imediat fiind să se ajungă la peste 1.000 de susținători declarați.

Un moment important a fost reprezentat de analiza și prioritizarea problemelor ridicate de cetățeni la ședințele de constituire GIC. Pentru rezolvarea problemelor s-a stabilit ca să fie adresate petiții la autoritățile competente pentru rezolvarea lor, dar și implicarea GIC în rezolvarea fără intermediar a acestor probleme.

Ne rezolvăm problemele în comunitate

Cetățenii din Sâncrai reclamă că sunt mașini parcate pe spațiul verde de foarte mult timp, practic abandonate. Astfel GIC Sâncrai a hotărât să se trimită somații proprietarilor să le mute de acolo.

De asemenea cetățenii de la blocuri reclamă că sunt persoane care și-au făcut cotețe în fața blocului pentru câini sau alte animale și urmează ca GIC Blocuri să someze cetățenii pentru desființarea acestora.

Apa noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă, CAA, mai ieftină

Liderii GIC-urilor s-au întâlnit pentru a pune la punct strategia pentru reglementarea cantității de apă dată la canal facturată, luând în calcul acționarea în justiție a CAA. Așa după cum se știe, în momentul actual CAA ia în calcul o cantitate de apă menajeră dată la canal egală cu cantitatea de apă consumată, practic dublează prețul apei potabile. Legea spune că trebuie luat în calcul o cantitate între 80%-100% din cantitatea de apă consumată, ori acum se facturează 100%.

Drumurile noastre, toate, se vor repara cândva?

O problemă generală, ridicată de toți cetățenii celor 5 comunități este legată de starea drumurilor și a trotuarelor, accentul fiind pus în special pe lucrarea slabă a lucrărilor, a lucrărilor de mântuială, faptul că, an de an, se repară aceleași gropi și faptul că nu sunt protejate străzile de deteriorarea datorată transportului greu.

GIC-urile salută hotărârea Consiliu local privind "Programul anual de întreținere, modernizare și investiții ... străzi, drumuri...", dar solicită TRANSPARENȚA totală privind lucrările de asfaltare și reparații drumuri și nu numai, prin publicarea, la început de lună, pe site-ul Primăriei a următoarelor informații, în conformitate cu prevederile legii administrației publice:

- Programul de reparații și asfaltări pe luna în curs, inclusiv data la care are loc activitatea și termenul de finalizare;
- Condițiile tehnice stabilite prin contract:
o Pentru asfaltare: grosime fundație, grosime strat asfaltat, numărul de straturi, etc.;
o Pentru reparații: cât asfalt se îndepărtează din zona deteriorată – lungime, lățime, adâncime, dacă se modifică fundația și cum, cât asfalt se pune (grosime);
o Cum se asigură scurgerea apei de ploaie;
o Dacă sunt prevăzute aducerea la cotă a gurilor de canal și cum se face asta;
o Pentru trotuare, modul de reparare (asfaltare, dale de beton, etc), panta de acces în curți;
o Termenul de garanție a lucrărilor.
- Cine răspunde de recepția lucrărilor din partea Primăriei
- Să se stabilească tonajul maxim admis pe stradă în funcție de grosimea fundației și a asfaltului, să se pună indicatoare pentru interzicere acolo unde e cazul;
- Să se stabilească sensuri unice acolo unde străzile nu corespund ca lățime pentru 2 sensuri sau nu sunt suficiente locuri de parcare astfel că mașinile sunt parcate pe străzi;

În plus GIC-urile solicită:

- Să se marcheze treceri de pietoni în dreptul școlilor, grădinițelor și stațiilor de autobuz;
- Să fie dotate stațiile de autobuz cu copertine și bănci, pentru asta se poate lua exemplul colegilor din Turda;
- Să se asigure drenajul apei pluviale de pe șosele și străzii. În momentul de față, apa băltește zile în șir după ploaie pe șoseaua principală, dar și pe majoritatea străzilor, ceea ce duce la disconfort atât pentru șoferi cât și pentru proprietarii locuințelor din zonă a căror garduri și fațade sunt degradate din această cauză;
- Să fie montate mai mult coșuri de gunoi, e prea mare distanța dintre ele și acesta este unul din motivele pentru care se aruncă mizeria pe jos;
- Să fie publicat pe site-ul primăriei și să se RESPECTE programul de salubrizare (măturare) a străzilor, precum și programul de ridicare a gunoiul menajer.
- Cetățenii de pe Insulă solicită întubarea Racoșei, cel puțin până calea ferată și solicită Primăriei să acceseze Fonduri europene pentru aceasta, și transformarea terenului recuperat în parcări și terenuri de sport.

La Policlinică merg doar oamenii bolnavi. Aveți respect față de ei!

Legat de condițiile de tratarea a problemelor de sănătate, cetățenii reclamă nereguli majore și o proastă organizare în Policlinică:

• condiții de igienă precare;
• faptul că nu se respectă program de lucru de către medici care au cabinete aici;
• faptul că nu se fac programări și se merge pe stilul vechi al bonurilor de ordine pentru care trebuie să te scoli cu noapte în cap ca să iei un bon și apoi să aștepți ore în șir până îți vine rândul. Totuși, domnilor medici, suntem în secolul 21;
• dacă trebuie să plătești consultația trebuie să mergi în curtea spitalului la casierie pentru a plăti - 2 etaje de coborât și de urcat, de cel puțin 2 ori, dacă nu mai trebuie să mergi la fișier pentru o fișă
• Lipsa medicilor de specialitate (Oftalmolog, ORL-ist, Cardiolog, etc.);
• a programării..

Probleme care pot avea consecințe grave. Trebuie rezolvate!

• În zona Insulă nu există nici o gură de hidrant, Doamne ferește de un incendiu.
• Cetățenii atrag atenția asupra stării în care se află Tribuna de la Stadion municipal, sunt grinzi vizibil degradate ceea ce poate fi un potențial pericol pentru spectatori. Se solicită expertizarea tribunei și închiderea ei până când avem rezultatul expertizei.

Ce urmează?

În luna martie, în ultimul weekend va avea loc trainingul "INIȚIATIVA CETĂȚENEASCĂ ȘI POLITICILE PUBLICE" susținut de un lector de la Centrul pentru studiul democrației Cluj, domnișoara Vornicu Andreea, doctorand la UBB Cluj Napoca.

Se vor înmâna petiții către organele abilitate în rezolvarea problemelor cetățenilor și se va invita CAA la o discuție cu cetățenii.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS