Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

02
Wed, Dec
280 New Articles

Cristina Burciu, PNL: Digitalizarea administrației centrale și locale a României, un obiectiv primordial al Guvernului

PNL
Typography

În următorii zece ani, Guvernul PNL preconizează realizarea unei investiții de 2,4 miliarde euro pentru proiectul privind digitalizarea serviciilor publice. Decizia s-a luat având în vedere faptul că la acest capitol extrem de important în buna funcționare a instituțiilor statului,  România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană.

Potrivit documentului de strategie lansat în dezbatere publică de Secretariatul General al Guvernului (SGG), acest program ambițios ar conduce la eliminarea birocrației din sistemul de stat. În acest fel, România ar economisi 1,8 miliarde de euro și ar atrage investiții străine de 2,3 miliarde euro în zece ani. Analiza, realizată de firma Ernst & Young, a identificat problemele IT din administrația publică, precum și măsurile pentru soluționarea acestora.

Politicile, strategiile și practicile de e-guvernare constituie un efort al Executivului de a îmbunătăți calitatea, eficiența și controlul interacțiunilor dintre administrația publică, pe de o parte, și cetățeni și organizații private, pe de altă parte, în procesul de asigurare a diverselor servicii publice. În sens specific, e-guvernarea se referă la interacțiunile digitale dintre cetățeni și administrație, dintre administrație și alte agenții guvernamentale, precum și la cele dintre administrație și mediul economic privat.

La nivel european este monitorizat un set de 20 de evenimente de viață (12 pentru cetățeni și 8 pentru operatorii economici), pentru care se urmărește creșterea calității prestării serviciilor asociate, creșterea numărului de utilizatori și creșterea gradului de acoperire pentru diferite categorii, principalul barometru fiind interacțiunea digitală.

Cu toate că în ultimii ani țara noastră a avut o oarecare evoluție în utilizarea instrumentelor de e-guvernare, domeniul serviciilor publice electronice rămâne insuficient dezvoltat, așa cum reiese în mod obiectiv din diversele clasamente internaționale care utilizează criterii clare de evaluare a maturității acestui domeniu. De asemenea, nu există la momentul lansării acestei politici publice un inventar la nivelul Guvernului privind toate serviciile publice puse la dispoziția cetățenilor și persoanelor juridice private, problemă ce va fi rezolvată prin intermediul aplicării acestui program.

 Pregătirea unui inventar al tuturor serviciilor publice, furnizate de administrația publică centrală și locală, precum și analiza gradului de sofisticare digitală curentă al acestora, sunt extrem de necesare pentru cuantificarea corectă a decalajului de digitalizare a administrației publice românești față de modelele de succes în domeniu la nivel internațional și monitorizarea progresului în timp.

Prin implementarea acestei strategii, România va avea acces la modalitățile moderne de decizie, notificare, livrare și plată a serviciilor publice, precum și de automatizarea acestora și personalizarea lor pe cetățeanul utilizator.

Deputat PNL Cluj,
CRISTINA BURCIU

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS