Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

06
Mon, May
93 New Articles

Precizarile directorului Salinei Turda in replica la cele spuse de primarul Stefanie si consilierul Bichis

Actualitate
Tools
Typography

Reacţia directorului SC Turda Salina Durgău SA nu s-a lăsat aşteptată după conferinţa de presă organizată la Primăria Turda de către primarul Tudor Ştefănie împreună cu consilierul local Sorin Bichiş.

Mai mult precizările lui Vasile Tot s-au referit atât la situaţia care este, în ansamblu, la Salina turda, la ce însemna perioada de interimat, dar şi la reuşitele pe care le-a întegistrat echipa managerială care există la obiectivul turistic turdean începând cu decembrie 2013.
Pentru a reda cât mai clar ceea ce a acut de comunicat directorul SC TSD SA cu referire la ceea ce s-a spus în ultima vreme despre societatea pe care o conduce, redăm, în continuare, o parte din spusele lui Vasile Tot:

"S-a făcut un fel de ghiveci, pentru că nimeni nu ştia ce se întâmplă cu acest consiliul de administraţie. Era simplu: noi, după şase luni de zile, trebuia să fim la finalizarea procedurilor de 109, situaţie în care astăzi n-ar fi fost nicio discuţie, nicio problemă".
"aceste proceduri le face proprietaru, acţionarul, Primăria municipiului Turda, Consiliul Local al municipiului Turda".
"Din punctul meu de vedere domnul primar a vorbit din două calităţi distincte: una de edil al oraşului, primar, care nu se implică în activitatea societăţilor comerciale pentru că nu-i permite statutul şi legea, şi a doua poziţie pe care dumnealui a avut-o în acea conferinţă de presă a fost una a unui lider de partid cu o pondere suficient de mare la nivelul oraşului".
"Domnul Bichiş a vorbit ca şi consilier local şi nu cred că punctul dumnealui de vedere a reprezentat punctul de vedere al Consiliului Local".
"În mod salvator, foarte corect şi legal, s-a făcut acel amendament prin care această revocare operează abia din momentul în care procedura pe Ordonanţa de Guvern 109 va fi finalizată".
"Acea sincopă - «revoci, dar cine va conduce societatea?» - a pus pe gânduri oameni şi de aici bănuiesc că s-a generat o serie de discuţii, de poziţii".
"Noi suntem aici interimari, gestionăm societatea pe baza statutului, pe baza actelor care le-am găsit în societate, pe baza mandatului pe care Consiliul Local ni l-a dat prin reprezentantul AGA şi atunci sigur că dacă nu există procedura pe ordonanţa 109, aplicabile sunt prevederile Legii 31 şi a actelor pe care adineaori vi le-am spus".
"Noi considerăm că am condus societatea în baza andatului materializat prin contractul de madat semnat de către toţi administratorii numiţi în acest consiliu de administraţie de cinci persoane, contracte de mandat pe care noi le-am înregistrat pentru primele trei persoane numite în luna decembrie - aceasta e informaţia corectă - nu acum două săptămâni, cu număr de înregistrare la primărie. Şi a mai fost o şedinţă de consiliu local ulterioară în care s-a suplimentat cu doi membri numărul administratorilor".
"Dacă nu am fi avut numărul de înregistrare de la primărie, nu ne-am fi putut duce cu aceste contracte la Registrul Camerei de Comerţ şi Industrie, care trebuiau să constate faptul că în baza unei hotărâri AGA, care are la bază o hotărâre de consiliu local, s-a procedat la încheierea acestor mandate, că sunt însuşite de către acţionar şi că pot face obiectul acelor modificări în actele societăţii cu privire la administratori".
"La unele conferinţe de presă s-a făcut vorbire de aceste contracte de mandat care n-au fost aduse la cunoştinţa acţionarului..."
"Indemnizaţia era cea stabilită dinainte de momentul în care noi am ajuns aici. Noi nu am făcut nicio modificare în acest sens".
"Unul dintre participanţii la conferinţa de presă spunea că are un act în draft. Un draft este un act care până nu e înregistrat, până nu e aprobat, nu îşi produce efecte juridice sub nicio formă".
"S-a lăsat o falsă impresie - o informaţie subliminală pe care fiecare să o interpreteze cum vrea - că noi n-am respectat legea".
"Tot ceea ce trebuia verificat la această societate, auditorii primăriei au verificat (...) Noi am avut transparenţă, disponibilitate şi am pus la dispoziţie acte care s-au găsit la societate".
"Actul este la primărie, domnul primar l-a vizat - pentru că aşa presupune procedura legală - are cunoştinţă de faptul că această societate, în luna decembrie, la momentul la care noi am preluat-o, nu avea un regulament de ordine şi funcţionare semnat şi înregistrat la sediul societăţii, nu avea un regulament de ordine interioară care să fie însuşit de angajaţi".
"Nu este chiar indicat să vii să laşi impresia că cineva şi-a bătut joc de o activitate scurtă şi că a continuat într-un mod mai puţin ortodox conducerea unei societăţi de o asemenea amploare".
"S-a vorbit de faptul că există o lipsă de proiect de management. Asta prevede Ordonanţa 109. Revin: noi nu suntem în această situaţie. Planul de management trebuia însuşit la momentul la care se făcea selecţia".
"Când am preluat Salina, în decembrie 2013, am făcut o analiză economico-financiară foarte strictă, am încercat să vedem unde ne aflăm".
"Tendenţios s-a spus în conferinţa de presă că membrii consiliului de administraţie n-ar avea pregătire".
"Eu am experienţă în conducere (...) domnul Cristian Matei are o expertiză bogată, are pregătirea necesară, domnul Sabău are pregătirea şi expertiza necesară, domnul Szekely a fost director, a fost în Consiliul Judeţean preşedintele comisiei de buget, domnul Felezeu Călin are o expertiză în domeniul universitar de necontestat. Şi atunci nu poţi să vii şi să spui că planează suspiciunea că şi actuala conducere este aşa cum este. Du-te şi informează-te, că tu ai votat, consilierul local, ai dat mandatul unor persoane pe care le-ai verificat, cel puţin la suprafaţă".
"Iniţial era o parcare neasfaltată. Astăzi aţi văzut că s-a asfaltat şi s-a făcut ordine în curte".
"Roata panoramică avea probleme încă de anul trecut. Trei drumuri au făcut angajaţii societăţii în Ungaria pentru a putea aduce acele roţi de angrenare a roţii panoramice. azi avem şi rezervă un set de roţi".
"Cu câteva săptămâni înainte s-au scos din salină toate pistele de minigolf. din 2010 şi până azi au funcţionat şi n-au fost niciodată reparate".
"S-a trecut la reparaţia pistelor de bowling. anul trecut funcţiona doar una, cu intermitenţe".
"Au fost probleme cu liftul panoramic. Cei de la Ascenso au venit şi au făcut o revizie foarte complexă. Ca dovadă, în 1-4 mai, la un aflux de aproape 20.000 de vizitatori n-am avut evenimente".
"Oare aceste activităţi cineva nu le-a văzut?".
"M-a mirat poziţia domnului primar care a spus «pentru ăia 6.000 de lei care îi câştigă, să muncească, nu să spună ce ar trebui să facă». M-a descalificat. Dar este opinia dumnealui".
"Salariul este cel aprobat de vechea structură şi de consiliul local: 6.200 de lei. acesta este brutul. eu câştig în mână 4.000 de lei".
"Domnul primar a spus despre mine să îmi rezolv mai întâi problemele personale pentru că are ceva informaţii că eu aş avea ceva probleme cu terţii. Acuma eu nu l-am întrebat pe domnul primar dacă are datorii la vecinul din stânga sau la vecinul din dreapta şi asta este o problemă personală a fiecăruia dintre noi".
"Dacă dumnealui are informaţii de acest gen să le ţină pentru dumnealui, şi să nu vină să spună că aceste criterii ale mele nu sunt în concordanţă cu Ordonanţa 109. din punctul meu de vedere asta a sunat ceva de genul: «Domnu', eject! nu-ţi fă dosar şi nu te înscrie!». Este un lucru grav, la care nu m-aş fi aşteptat din partea lui. el a început conferinţa spunând «nu vreau să m'ă implic şi să mai implic şi alte persoane decât cele care fac politică». eu nu fac politică în Turda. eu am un contract de management cu un consiliu de administraţie în baza unui mandat AGA aprobat de către Consiliul Local Turda".
"La bazin ne-am dus, am restructurat personalul şi am făcut angajări de personal, respectiv un profesor de înot şi un salva... bazin, că n-am cum să-i spun altfel".
"La bazinul de înot, în decembrie 2013 era pe minus 30.806, în ianuarie am ajuns la -19.000, în februarie la -11.000, în martie la -10.000".
"L-am angajat pe domnul Paul Căţănaşa salva... bazin, nu-i niciun secret, pentru că şi dumnealui are Facultatea de Educaţie Fizică şi sport terminată".
"Domnul Sorin Bichiş, într-un spirit de zel, a spus «aveţi încredere în mine că ceea ce vă spun este foarte real, dacă vreţi să verificaţi, verificaţi» spunând că s-au angajat 63 de persoane, de la 61 la 123".
"Ar fi trebuit să consulte dumnealui raportările statistice, acte pe care le facem şi să vadă că la 23 decembrie, când noi am preluat, la această societate erau 91 de angajaţi. La 16 mai 2014, avem 117 angajaţi, printre care şi eu, că figurez pe statistică în personalul societăţii".
"Păi să spuni că sunt 123, gândiţi-vă la impactul mediatic pe care îl are asupra cetăţeanului care vine şi zice«băi, au venit ăia cinci hoţi şi ce-au făcut acolo?»".
"«Am informaţii clare că de două zile s-au cam definitivat toţi angajaţii». Este posibil să fie real, dar tu, ca primar, nu te implici în activitatea societăţilor comerciale şi lasă societateasă-şi gestioneze activitatea, să-şi facă evaluările de personal".
"Până în martie anul trecut, când a fost schimbat vechiul consiliu de administraţie eu n-am auzit astfel de afirmaţii din partea nimănui. vă las pe voi să trageţi concluziile, cum s-au făcut angajările până atunci, cine le-a coordonat şi cât de coloraţi erau cei care au venit aici, sau ce culori, pentru că s-a făcut afirmaţia că pe baza culorii s-au făcut angajări".
"Domnul consilier Bichiş este în comisia de buget-finanţe. societatea noastră s-a prezentat la cconsiliul local şi a prezentat bugetul de venituri şi cheltuieli. am dat şi un memoriu prin care dădeam explicaţii clare de ce înţelegem să promovăm un astfel de buget de venituri şi cheltuieli.(...) Acest buget pe care noi l-am promovat, a trecut de consiliul local al munciipiului Turda. puteau să spună «nu vă dăm nicio majorare de fond de salarii»".
"Am spus atunci acolo că la cheltuielile de natură slarială s-a ţinut cont de modificarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată conform HG-ului 871/14.11.2013, de 850 în prima tranşă în ianuarie iar în perioada 1 iulie şi în continuare mărirea la 900 de lei a salariului minim garantat în plată pe ţară. Şi atunci cum poţi să vii să spui «a solicitat o creştere», când noi urma să angajăm personal pentru centru SP, care presupunea cheltuială bugetară. Şi atunci dacă eu nu îl prindeam în cheltuiala bugetară prezumată de unde îi plăteam pe oamenii aceia?".
"Vorbeau de «locuri de muncă bune, călduţe, în care şi alţi cetăţeni au Turzii ar dori să ajungă». Deci, măi omule, când ai 30% din personalul societăţii la salar minim pe economie, cum poţi să vii să faci astfel de afirmaţii".
"«Conducerea societăţii a instigat angajaţii să facă grevă.» O inepţie totală, frate. Păi dacă nu poţi dovedi lucrurile astea, măcar nu le spune. cine s-a organizat, su cine a dorit să se organizeze o astfel de mişcare, nu cunosc. conducerea societăţii nu a fost implicată".
"Vreau să vă spun că avem încasări nesperate nici măcar de noi. în decembrie 2013 - 193.939 lei, ianuarie 2014, la primele măsuri pe care le-am luat - 296.969 lei, în februarie 2014 - 283.892 lei, în luna martie 2014 - 385.632 lei, în aprilie 2014 - 624.727 lei, în prima jumătate a lunii mai 2014 - 552.228 lei. Asta înseamnă o gestionare defectuoasă a intereselor societăţii?".
"Am întrebat 7 oameni diferiţi ca vârstă ce au înţeles din conferinţa de presă a primarului şi mi-au spus «am înţeles că aţi fost demişi, revocaţi, că de mâine nu mai sunteţi acolo, că v-aţi bătut joc de societate şi că aţi făcut angajări cum aţi vrut voi». astea au fost mesajele transmise".
"În ianuarie 2014, la bugetul local am virat suma de 665.155 de lei, reprezentând obligaţiile societăţii cu titlul de dividende pe anul 2012, acea sumă pe care vechea conducere nu înţelegea să o plătească proprietarului. În martie am plătit către bugetul local 173.602 lei, în aprilie am plătit 77.902 de lei. Deci societatea a trimis către proprietar, către acţionar, peste 900.000 de lei".
"S-a pus în discuţie 1 mai - 4.368 de vizitatori, 2 mai - 5.727 de vizitatori, 3 mai - 4.900 de vizitatori, 4 mai - 3.685 de vizitatori. Eu vă întreb: să gestionezi o medie de 5.000 de vizitatori pe zi în patru zile, să-i aduci la muncă pe oamenii salinei «cu loc de muncă călduţ, bine plătit» e un lucru uşor?".
"I-am adus la serviciu şi la începutul lui ianuarie şi am avut încasări record: 93.000 de lei în 1 ianuarie, 117.000 de lei în 2 ianuarie, 123.000 de lei în 3 ianuarie. Deci cineva a lucrat aici chiar dacă aveam dreptul să dăm angajaţilor societăţii liber".
"am început din ianuarie cu o promovare agresivă şi s-a şi văzut imediat".
"În 2010 în ianuarie s-a făcut deschiderea societăţii, cu panglică. În ianuarie 2010 avem 12.091 de intrări în salină, în ianuarie 2013 - 8.928, în ianuarie 2014 - 12.454. În februarie 2010 - 26.000, în februarie 2013 - 8.467, în februarie 2014 - 12.000. În martie 2010 - 18.000, în martie 2013 - 14.000, în martie 2014 - 16.000".
în rest, Vasile tot s-a referit şi la anunţul privind selecţia de membri pentru noul consiliu de administraţie potrivit OUG 109 şi, foarte sigur, a precizat că îşi depune candidatura şi documentele aferente atât pentru funcţia de membru în noul CA cât şi pentru funcţia de manager.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS