Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

13
Tue, Apr
272 New Articles

Cristina Burciu, PNL: Protecția reală a consumatorilor este o prioritate națională de nivel zero

PNL
Typography

Gradul de suportabilitate a schimbărilor suferite de populație în anul de criză economică produs de pandemia cu COVID-19 este important în următoarea perioadă, deoarece consumatorii sunt actorii principali în mecanismele redresării economice naționale.

Întărirea rezilienţei consumatorilor reprezintă o prioritate a Guvernului Florin Cîțu, în contextul în care procesul de redresare durabilă este un obiectiv important al activității Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Noua agendă pentru protecția consumatorilor a Comisiei Europene pentru perioada 2020 – 2024, aduce mai multe elemente de noutate în vederea protecției diferitelor tipuri de consumatori de produse și servicii. Astfel, pe termen scurt, România se va alinia directivelor europene privind prioritizarea protecţiei drepturilor pasagerilor la rambursarea integrală a plăţilor efectuate în avans pentru călătoriile care sunt anulate ulterior. Aceste politici din agenda Comisiei Europene se realizează acum cu instrumente de lucru moderne, precum Sistemul de schimb rapid de informaţii privind produsele nealimentare periculoase destinate consumatorilor, iar accesul României la acest sistem va ajuta populația să aleagă în cunoștință de cauză.

Un alt aspect benefic pentru români este prevenirea tehnicilor înşelătoare de marketing şi a escrocheriilor la cumpărăturile online, unde autoritățile abilitate oferă în prezent informaţii privind  sustenabilitatea produselor și utile în combaterea practicilor neloiale.

Programul național de digitalizare va fi funcțional și la nivelul ANPC, în prezent fiind în derulare un amplu proiect de digitalizare şi eficientizare a activităţilor de control. Astfel, raportarea şi înregistrarea acţiunilor de control, autorizarea activităţii desfăşurate de comisariatele teritoriale, precum și obţinerea de informaţii în timp real, se vor putea face prin intermediul sistemului informatic integrat.

Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost marcată în data de 15 martie, prin evenimentul organizat de ANPC „Protejarea consumatorului român în contextul pandemiei. Un consumator european informat este un consumator protejat!”.

Apreciez în mod deosebit angajamentul Executivului de a prelua și în România modelele de bune practici aplicate în alte ţări din Uniunea Europeană, astfel încât să se evite apariția pe piețele autohtone a unor produse de o calitate îndoielnică.

Consider ca fiind absolut necesară creşterea gradului de satisfacţie a consumatorilor români, prin aplicarea unor strategii coerente de informare şi de educare și m-am bucurat să aflu că această prioritate se va realiza prin elaborarea unor ghiduri complexe de bune practici, precum și prin corelarea strategiilor din domeniul protecţiei consumatorilor cu cele existente deja în Uniunea Europeană.

Deputat PNL Cluj,
CRISTINA BURCIU

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS