Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

05
Sun, May
94 New Articles

Micu si Bugnar, alesi in consiliul de administratie al spitalului turdean. De ce?

Administraţie
Tools
Typography

Doi dintre consilierii locali turdeni sunt, mai nou, membri în consiliul de administraţie al Spitalului Municipal Turda. Cum s-a întâmplat asta? Cu ajutorul votului secret al colegilor lor.

Potrivit primului articol al proiectului de hotărâre menţiona cât se poate de clar că cele două propuneri din rândul consilierilor sunt Ovidiu Micu şi Florin Bugnar.
În plus, la al doilea articol al aceluiaşi proiect de hotărâre se preciza că odată cu adoptarea "prezentei hotărâri", hotărârea 117 din 27.07.2010 îşi încetează aplicabilitatea.
Pentru că, pe rând, fiecare din cei doi era vizat direct, fiecare dintre cei doi s-a abţinut, pe rând, de la votul secret care îl privea. Ba chiar Florin Bugnar a menţionat că nu participă nici la numărarea voturilor care îl priveau direct.
Pentru că preşedintele (PNL) de şedinţă Cristian Felezeu a rugat secretariatul Consiliului Local să precizeze modalitatea de vot, jurist Paula Popa a precizat că votarea se face "prin X-are în dreptul opţiunii pe care o consideraţi valabilă". La momentul la care primarul tudor Ştefănie a adăugat că "separat pentru fiecare persoană", Paula popa a întrebat surprină: "Separat?" după care s-a adresat colegilor care urmau să listeze buletinele de vot: "Separat pentru fiecare".
În urma voturilor, din cele 18 voturi exprimate, Ovidiu Micu a obţinut 17 voturi pentru şi unul împotrivă, în timp ce cu numirea lui Florin Bugnar în consiliul de administraţie al spitalului turdean au fost de acord toţi cei 18 consilieri care au votat.
Cu alte cuvinte, pentru a închide gura cârcotaşilor care s-au dat de ceasul morţii că "iar îi pun ăştia pe-ai lor" referirile fiind făcute la pedelistul Florin Bugnar şi penelistul Ovidiu Micu - ambii din arcul nou format prin virajul peneleului spre pedeleul pe care îl blama în urmă cu ceva timp, iată că voturile au vorbit din nou: majoritatea consilierilor locali turdeni - indiferent de formaţiunea politică de pe listele căreia au ajuns în consiliul local - au fost de acord ca cei doi reprezentanţi ai PNL, respectiv PD-L, să facă parte din consiliul de administraţie al spitalului turdean.

Ce e mai interesant, însă, abia acum urmează!
Dacă e să aruncăm o privire peste raportul de specialitate (sau motivarea proiectului de hotărâre, cum ar veni) ce poartă semnătura arhicunoscutului deja semnatar de motivări Radu Crişan în calitate de Administrator Public, vom vedea că Radu Crişan ne precizează şi temeiul legal în baza căruia se întâmplă ca proiectul de hotărâre să fie supus spre aprobare consilierilor locali.
Mai exact, prin HCL 117/27.07.2010 (cea care îşi încetează aplicabilitatea odată cu adoptarea "prezentei"), în consiliul de administraţie al spitalului turdean fuseseră numiţi la acel moment (2010) Maria Turceanu (economist - n.r.) şi Ginel Călugăr (inginer - n.r.). Ce n-a scris (nu că ar fi fost foarte important) Radu Crişan în raportul de specialitate dar vă spunem noi este că la cel de-al doilea articol al hotărârii 117/27.07.2010 se precizează că membri supleanţi în consiliul de administraţie al spitalului turdean au fost desemnaţi inginer Emil Dardai şi economist Elena Fărcăşan.
Pe de altă parte, Radu Crişan făcea referiri şi la Legea 95/2006 (referitoare la reforma în sănătate), mai exact la articolul 186, alineatele (2) şi (7). Şi iată ce am găsit noi:

Legea 95/2006
Art. 186
(1) În cadrul spitalului public funcţionează un consiliu de administraţie format din 5-8 membri, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare şi funcţionare a spitalului.
(2) Membrii consiliului de administraţie pentru spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sunt:
a) 2 reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii sau ai direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, iar în cazul spitalelor clinice un reprezentant al Ministerului Sănătăţii sau al direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;
b) 2 reprezentanţi numiţi de consiliul judeţean ori consiliul local, după caz, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, din care unul să fie economist;
c) un reprezentant numit de primar sau de preşedintele consiliului judeţean, după caz;
d) un reprezentant al universităţii sau facultăţii de medicină, pentru spitalele clinice;
e) un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat;
f) un reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu statut de invitat.
...
(7) Membrii consiliului de administraţie al spitalului public se numesc prin act administrativ de către instituţiile prevăzute la alin. (2) şi (3).

Aşadar, la articolul 186 alineatul (2) se precizează că "Membrii consiliului de administraţie pentru spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sunt: ", la litera b) a respectivului alineat venind şi explicaţiile: "2 reprezentanţi numiţi de consiliul judeţean ori consiliul local, după caz, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, din care unul să fie economist".

De-acum, însă, chiar ar fi bine să fiţi atenţi!
La acel alineat (2) se face referire la "spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale", adică e vorba de spitalele care se află sub umbrela autorităţilor locale. Interesându-ne când, mai exact, a intrat spitalul turdean sub umbrela autorităţii locale, am găsit hotărârea Consiliului Local Turda 85 din 29.06.2010, privind "măsuri de preluare a Spitalului Municipal Turda". Bun!
Deci în 2006 apare legea privind reforma în sănătate, lege invocată inclusiv acum, în 2014, în raportul de specialitate semnat de Radu Crişan. În 29 iunie 2010 (în urma unei hotărâri iniţiate de primarul Tudor Ştefănie) spitalul turdean trece la administraţia locală şi la nici o lună după - în 27 iulie 2010 - tot în urma unei hotărâri iniţiate de primarul Tudor Ştefănie (117/27.07.2010), sunt numiţi în consiliul de administraţie al spitalului economist Maria Turceanu şi inginer Ginel Călugăr.
Abia acum, la aproape patru ani după prima numire în CA-ul spitalului, apare un proiect de hotărâre iniţiat de consilierul PNL Cristian Felezeu prin care în consiliul de administraţie al spitalului ajung consilierul PD-L Florin Bugnar şi consilierul PNL Ovidiu Micu.
Ceea ce nu înţelegem noi, însă, e altceva!
Dacă legea (invocată acum, în 2014) apare în 2006 iar preluarea spitalului împreună cu prima numire în CA-ul spitalului au loc în 2010, oare legea din 2006 (cu tot cu articolul 186, alineatul 2 litera b) nu era valabilă în 2010, la patru ani de la apariţia ei? Dacă da, de ce nu au fost numiţi în 2010 în CA-ul spitalului turdean doi consilieri locali (aşa cum s-a făcut acum, în 2014 învocându-se legea din 2006) şi nu doi angajaţi ai primăriei, adică din executiv?
Mai mult, dacă acum, în 2014, sunt numiţi doi consilieri locali în CA-ul spitalului invocându-se legea din 2006 (care era valabilă şi în 2010, la prima numire), să înţelegem că cei doi (Turceanu şi Călugăr) au ocupat timp de patru ani în mod ilegal funcţia de membri în CA-ul spitalului dacă abia acum se face repararea legală şi numirea de consilieri locali?
Oare o să ne răspundă cineva? Poate chiar domnul Radu Crişan, care motivează mai toate proiectele de hotărâre ale Consiliului Local Turda. Sau o lăsăm să treacă aşa, poate nu vede nimeni şi noi mergem fericiţi mai departe?

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS