Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

29
Mon, Apr
105 New Articles

Informatiile publice despre taxele mari de la Turda, combatute cu comunicate de presa. Cu trei comunicate!

Administraţie
Tools
Typography

Nici nu a apărut bine, pe 9 noiembrie, articolul publicat de capital.ro potrivit căruia municipiul Turda se află în topul oraşelor cu cele mai mari impozite din România, că Primăria Turda s-a şi apucat de trimis comunicate către presă cum că lucrurile sunt de fapt altfel.

Concret, potrivit capital.ro la impozitul pentru clădirile rezidenţiale în anul 2016 Turda este pe primul loc cu un procent aprobat de 0,30% (majorare de 275% faţă de anul 2015), în timp ce pe locul doi se află Tecuci (procent de 0,20% - adică o majorare de 150% faţă de anul 2015), după care urmează Arad şi Câmpina (procent de 0,12% - adică o majorare de 50% faţă de anul 2015) şi Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi Galaţi şi Ploieşti (procent de 0,10% - adică o majorare de 25% faţă de anul 2015).

De asemenea, Turda se află pe primul loc şi la impozitul pentru clădirile nerezidenţiale. La fel ca şi la Râmnicu Vâlcea, Călăraşi sau Câmpina, procentul de impozitare stabilit la Turda este de 1,5%, adică o majorare de 1869,86% faţă de 2015. Cu un procent de 1,3% (creştere de 1620,55% faţă de 2015) urmează în top oraşele Constanţa, Galaţi, Brăila, Arad, Târgu Mureş şi Satu Mare.

În consecinţă, Primăria Turda dă publicităţii nu unul, ci trei comunicate. Unul este "cu privire la noutăţile aduse de Legea n. 227/2015 privind Codul Fiscal şi cu privire la impozitele şi txele locale aplicabile în municipiul Turda în anul 2016", altul este "cu privire la informaţiile apărute pe unele posturi de televiziune în legătură cu propunerile de impozite şi taxe pentru anul 2016 în Municipiul Turda" şi celălalt este "cu privire la informaţiile apărute în publicaţia Capital, articolul «Top 10 localităţi cu cele mai mari impozite»".

Toate cele trei comunicate sunt semnate de "şef serviciu, Elena Fărcăşan".

Spre exemplu, în comunicatul care doireşte să infirme informaţiile apărute pe anumite posturi de televiziune se precizezază: " Faţa de ştirile apărute în mass-media cu privire la nivelul impozitelor şi taxelor aplicabile în Municipiul Turda în anul 2016, dorim să aducem la cunoştinţa opiniei publice că propunerile făcute cu privire la impozitele şi taxele locale aplicabile în anul 2016 în Municipiul Turda nu aduc nici un fel de majorare faţă de anul 2015, în afara celor rezultate din prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.". Deci dacă Elena Fărcăşan aşa spune, înseamnă că trebuie să credem că aşa e, punct! Şi că singurele majorări sunt date de lege şi nicidecum la "iniţiativa" administraţiei turdene.

Chiar mai mult, comunicatul "cu privire la informaţiile apărute în publicaţia Capital" se dorea şi mai explicit:

Faţa de ştirile apărute în publicaţia Capital, articolul ,,Top 10 localităţi cu cele mai mari impozite" dorim sa facem următoarele precizări:

1. Cota de 0,30% apărută în tabelul: ,,Top 10 Localităţi cu cele mai mari impozite pentru clădirile rezidenţiale" se referă la impozitarea clădirilor rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor juridice.

Conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal:
,,Clădire rezidenţială = construcţie alcătuită din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependinţele, dotările şi utilităţile necesare, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii;"

Faţă de definiţia prezentată, la persoane juridice, vor intra în această categorie doar locuinţele de serviciu aflate în partimoniul persoanelor juridice.

2. Odată clarificat acest aspect, dorim să precizăm faptul că în anul 2015, toate clădirile aflate în patrimoniul persoanelor juridice au fost impozitate cu o cota de 1,5 % aplicată la valoarea de inventar a clădirilor.

Exemplu:
În acest caz, dacă o societate are o locuinţă de serviciu cu valoare de inventar egală cu 160.000 lei, achiziţionată sau evaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă:
a) Datora în 2015 impozit pe clădire în cuantum de 2.400 lei (160.000 lei x 1,5%)
b) Va datora în 2016 impozit pe clădire în cuantum de 480 lei (160.000 lei x 0,3%), dacă vom merge cu cota de 0,3%.

Din exemplul prezentat rezultă o scădere de 5 ori a impozitului aferent unei clădiri rezidenţiale la persoane juridice în anul 2016 faţă de 2015.

3. În cazul persoanelor fizice cota propusă este de 0,1%. Nivelul prevăzut de art. 457 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal pentru clădirile rezidenţiale aparţinând persoanelor fizice este între 0,08% şi 0,2%.

Precizăm faptul că şi în anul 2015 cota de impozitare a fost tot 0,1%.

Şef serviciu
Elena Fărcăşan

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS