Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

14
Tue, May
82 New Articles

Discursul Florianei Prahoveanu, aproape un ghimpe teoretic intr-un proiect, teoretic, practic

Diverse
Tools
Typography

Ieri, 16 octombrie 2013, sala mică a Palatului Cultural "Ionel Floaşiu" din Câmpia Turzii n-a avut decât să fie gazda unei întâlniri, a unei mese rotunde în jurul căreia s-a decis că e bine să se dezbată practici şi variante de prevenire şi combatere a abandonului şcolar, inclusiv prin implicarea părinţilor.

La întâlnire au participat, pe lângă oaspeţi, şi "gazde". Printre gazde amintim în primul rând, reprezentanţii administraţiei locale Dorin Lojigan (viceprimar Câmpia Turzii), Raluca Apostol (reprezentant al primarului municipiului Câmpia Turzii), Ioana Blag (şef Serviciu Relaţii Internaţionale şi Achiziţii Publice în cadrul Primăriei Câmpia Turzii),
Floriana Prahoveanu (şef SPLAS - Serviciul Public Local de Asistenţă Socială), Felicia Butean (inspector specialitate SPLAS), consilierii locali Francisc Deak, Vasile Tot şi Samoilă Gal dar şi un reprezentant al Poliţiei Câmpia Turzii, comisar Adrian Apahidean.
Tot calitate de gazde aveau şi reprezentanţii instituţiilor de învăţământ liceal Paula Bozdog (director Colegiul Tehnic "Victor Ungureanu") şi Cristina Popa (director adjunct Liceul Teoretic "Pavel Dan"), dar şi directorii şcolilor gimnaziale - Carmen Anechitoaie (Şcoala Gimnazială "Mihai Viteazul") şii Ana Popescu (Şcoala Gimnazială "Avram Iancu") - precum şi directorii de grădiniţe Luciana Truţă ("Lumea prichindeilor") şi Maria Mocanu ("Pinocchio"), alături de care erau Lavinia Şaroşi (coordonator Centrul de Zi "Spiriduşii"), precum şi reprezentanţi ai părinţilor: Ruxandra Obădău şi Elena Cuc.
La invitaţi i-am trecut pe inspectorul şcolar Anca Cristina Hodorogea, pe Martha Iliescu în calitate de preşedinte al fundaţiei "Copiii noştri" şi, nu în ultimul rând, pe Anne Drilleau în calitate de reprezentant al fundaţiei "Petit a petit" din Franţa, traducerea fiind asigurată de Cristina Popa.
Ideea era următoarea: oare cum ar fi să se prevină şi chiar să se diminueze abandonul şcolar?
În calitate de amfitrion al întâlnirii, Luciana Truţă a prezentat scopul mesei rotunde, dându-i cuvântul viceprimarului Dorin Lojigan. În primă instanţă viceprimarul Câmpiei Turzii s-a referit la sfaturile pentru părinţi şi măsurile prin care se poate interveni la nivelul comunităţii. Referindu-se la comunitatea de rromi de la Icar, Dorin Lojigan a amintit de implicarea în rezolvarea problemelor existente, cele mai importante referiri fiind făcute la "fundaţia condusă de un austriac", dar şi la asigurarea transportului la şcoală a elevilor sau la cursurile de vară organizate pentru ca elevii să poată sedimenta cunoştinţele acumulate pe parcursul anului şcolar.
Martha Iliescu, aşa cum spuneam, reprezenta fundaţia "Copiii noştri", tocmai cea care intenţiona derularea, la Câmpia Turzii, a unui program pilot privind prevenirea şi combaterea abandonului şcolar. Vorbind despre dezvoltarea de proiecte, de pârghii de comunicare cu părinţii elevilor, Martha Iliescu nu a exclus din proces nevoia unui sprijin din partea autorităţilor locale. Cu o vechime de 20 de ani, "Copiii noştri" s-a preocupat tocmai de aspecte precum modul de educare a copiilor şi stabilirea de relaţii între părinţi şi instituţiile de învăţământ.
Proiecte similare au mai fost derulate şi demararea unui proiect pilot la Câmpia Turzii motiva şi prezenţa Annei Drilleau, în calitate de reprezentant al fundaţiei "Petit a petit".
Cu ceva origini de activitate tot în România - doar că la Satu Mare - unde au fost identificate diverse probleme, "Petit a petit" a reuşit să observe problemele care există în comunicarea dintre părinţi şi şcoală, motiv pentru care una dintre variantele găsite a fost tocmai "cafeneaua părinţilor", adică o modalitate de a închega legăturile dintre părinţi şi şcoală, Anne Drilleau apreciind că "fiecare e expert în domeniul său: atât educatorul cât şi părintele", ideea principală care se desprindea din alocuţiunea reprezentantei fundaţiei "Petit a petit" fiind că în educaţia copiilor şcoala are nevoie şi de părinţi.
Şef al SPLAS Câmpia Turzii, Floriana Prahoveanu preciza că într-o serie de activităţi pe care serviciul pe care îl conduce le desfăşoară se află copilul, începând cu identificarea nevoilor şi resurselor şi continuând cu activitate de consiliere şi chiar intervenţii în situaţiile de criză, în acest sens şeful SPLAS amintind de compartimentul "Consilierea familiei" din cadrul SPLAS, al cărui personal lucrează cu familiile pe toate problemele identificate, inclusiv pe cele educaţionale. Prin acelaşi compartiment se desfăşoară - preciza Floriana Prahoveanu - şi programul educaţional.
În continuare, şeful SPLAS a amintit şi de întâlnirile care au avut loc cu părinţii în diverse grădiniţe şi şcoli, de beneficiile oferite de serviciul de asistenţă socială acolo unde a fost nevoie - cantină pentru copii sau ajutor social pentru familii - sau de procesul de asigurare a actelor de identitate pentru copiii de etnie rromă, proces care este, în proporţie de 80% încheiat.
Potrivit Florianei Prahoveanu chiar există un parteneriat cu instituţiile de învăţământ precum şi o comisie pentru protecţia copilului - "formată din toţi actorii sociali" - comisie care este aprobată prin Hotărâre a Consiliului Local Câmpia Turzii.
Cu alte cuvinte, Floriana Prahoveanu tocmai explica, de fapt, că la Câmpia Turzii deja se derulează activităţi care au ca scop prevenirea şi diminuarea abandonului şcolar - inclusiv prin implicarea părinţilor - adică exact ceea ce au venit să propună "Copiii noştri" şi "Petit a petit" dimpreună cu Ambasada Franţei, chiar.
Referindu-se, aşadar, la abandonul şcolar, Floriana Prahoveanu observa că preocesul de prevenire este dificil chiar şi din cauza părinţilor. Astfel, pe lângă că una dintre "ameninţări" o reprezintă chiar lipsa de congruenţă a legislaţiei în acest sens, copiii pot deveni o categorie afectată - şi aici urma punctul pe "i" - inclusiv din cauza dezvoltării, la nivel social, a unei culturi în care avantajele educaţiei sunt minimalizate iar societatea oferă modele care nu încurajează educaţia.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS