Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

16
Thu, May
90 New Articles

Explicatiile lui Mircea Irimie despre stadiul lucrarilor pe tronsonul Ratiu-Baritiu din Turda

Interviu
Tools
Typography

La un moment dat am zis că hai să mai vedem ce se întâmplă pe strada Raţiu din Turda. Parcă se muncea... Să fie adevărat, să nu fie, să fie în grafic, să fie în întârziere...?

Se ştie că atunci când e foarte cald, când e caniculă, se produce fenomenul numit miraj (de când n-am mai folosit cuvântul ăsta...!). Şi ca să nu ne lăsăm ochii victime vreunei Fete Morgana ce conducea, transpirată şi-n maieu cu găurele, un excavator, am zis că hai să întrebăm pe cineva avizat, o voce oficială, care poate să ne dea detalii despre stadiul lucrărilor... Aşa se face că am ajuns în biroul viceprimarului Mircea Irimie care, amabil, a explicat care este situaţia.

Reporter: Cam care este, la momentul de faţă, stadiul la lucrările de pe strada Raţiu şi, în continuare, strada Bariţiu?
Mircea Irimie: Se lucrează. Suntem în întârziere cu lucrările pentru că am avut neşansa ca timpul să fie împotriva noastră, am avut aproximativ 6 săptămâni de ploi. Ne străduim să recuperăm timpul pierdut, să muncim cât mai intens. Vom merge cu asfaltări, aşa cum am şi povestit, cu tot ce înseamnă strada Raţiu, strada Bariţiu, strada Horea, Dragalina...
Deci mergem cu binderul în acest moment, după aceea trebuie să tragem stratul de uzură pe toată zona.
Ce dorim prioritar este să reuşim să întindem binderul pentru a putea, totuşi, lăsa traficul şi să-l putem, în acelaşi timp, dirija când vom trage stratul de uzură, de pe strada Dragalina să îl dirijăm pe strada Raţiu şi Bariţiu dar care să fie mai bune ca şi tramă stradală. Când terminăm Dragalina vom transfera traficul pe dragalina pentru a putea finaliza Raţiu şi Bariţiu.
În acelaşi timp avem în vedere Horea, Eminescu, Coşbuc, cuza vodă... dar, încă odată spun, nu pot să mai fac un angajament. Văd că în acest moment e timpul frumos, chiar e prea cald la anumite momente şi dumneavoastră ştiţi că sunt legi şi în ce priveşte protecţia angajaţilor. În acelaşi timp am avut parte de fenomene extreme: ba au fost ploi săptămâni la rând, acuma este o caniculă în care, să torni binder fierbinte...
Deci depindem, într-o oarecare măsură, şi de factorul timp.
Rep.: Având în vedere stadiul la care sunt lucrările în momentul de faţă apreciaţi că Dragalina va fi prima care va fi terminată?
M.I.: Cel mai probabil da. Acolo avem deja tras stratul de binder, urmând să tragem stratul de uzură. Considerăm că în momentul în care avem ca şi cale de trafic Raţiu şi Bariţiu – doar cu binderul aranjat – putem trece pe Dragalina, să revenim cu uzura pe Raţiu şi Bariţiu urmând să finalizăm Horea.
Aţi văzut că în colţ la CNMV, pentru faptul că acea curbă era, undeva, mai închisă de 90 de grade, noi am vrut să o lărgim şi atunci am luat un colţ din curtea exterioară pentru a îndulci curba. Tirurile, în momentul în care virau, forfecau, pur şi simplu, şi vălureau stratul de asfalt. Am făcut fundări mult mai bune şi, în acelaşi timp, am îndulcit curba pentru a păstra, totuşi, acea zonă. A fost mereu o zonă accidentată şi foarte grea pentru trafic. Sperăm că lucrurile nu vor mai fi la fel şi va fi un lucru bun ce-am făcut.
În acelaşi timp, ne dorim să mergem cu asfaltări până la sfârşitul anului şi să ţinem cont de tot ceea ce s-a angajat şi domnul primar şi cred că cetăţenii asta aşteaptă, în acest moment în care ISPA apă şi canal e la sfârşit, se apropie de sfârşit cu mici retuşuri, să trecem pe tramă stradală ca să putem circula cât mai bine.
Rep.: Să înţeleg că din moment ce se lucrează la asfaltat pe străzile astea, acolo a terminat Compania de Apă.
M.I.: Da, este gata Compania, sigur că da, este trasă canalizarea până la limita de proprietate. Acuma, totuşi, dacă la limta de proprietate mai există, ştiu eu, un cetăţean, doi, care nu s-au legat, sunt cazuri când sunt plecaţi în străinătate şi nu poate intra nimeni cu forţa în curtea omului. Va fi mult mai uşor prin cei 20-30 de centimetri, va fi doar o forare subterană, fără a mai tăia din tramă stradală.
Rep.: Întrebam pentru că CAA spunea că nu a reuşit, prin proiectul ăsta, să acopere tot ce înseamnă reţea la nivel de Turda.
M.I.: Noi nu vom face asfaltări decât pe zonele în care infrastructura subterană nu mai este cu probleme, mai mult, în zonele care au fost şi probate, adică de-a vedea că nu sunt scăpări, nu sunt pierderi, nu vom avea avarii...
Rep.: La momentul de faţă cine execută lucrările de asfaltare pe străzi?
M.I.: Doar societatea noastră, Domeniul Public. Consiliul local este unic acţionar şi mi se pare firesc să nu aduc din exterior şi, din contră, să salvăm atât locurile de muncă la turda, pentru că se lucrează doar cu turdeni şi, în acelaşi timp, să salvăm această societate.
Eu vreau să vă spun că, deşi s-au prognozat tot felul de gânduri negre în ceea ce priveşte SC DP, uitaţi-vă că serele sunt foarte productive, că are staţie de asfalt, staţie de betoane şi că, în acelaşi timp, au lucrări continue. Deci eu zic că societatea merge bine şi va merge tot mai bine şi, în acelaşi timp, şi lucrările sunt de mult mai bună calitate, vă rog să mă credeţi acest lucru.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS